Cel mai cautat avion din ultimii ani duce operatorul aerian al Malaeziei in faliment. Guvernul cauta solutii de salvare
Compania aeriana a Malaeziei se confrunta cu probleme financiare inca dinainte de a disparitia avionului Boeing 777, care decolase pe 8 martie din Kuala Lumpur si se indrepta spre Beijing. Insa tragedia aeriana care a facut inconjorul mapamondului, considerata una dintre cele mai grave si misterioase accidente aviatice din ultimii ani, afecteaza si mai mult operatorul malaezian, scrie CNN in pagina online.
Disparitia zborului MH370, de pe ruta Kuala Lumpur (Malaezia) – Beijing (China), a afectat serios compania Malaysia Airlines. Operatorul aerian de linie se confrunta cu grave probleme financiare, astfel incat, singura solutie pentru a nu intra in faliment ar putea consta intr-un ajutor de stat, potrivit CNN.
„Operatorul aerian national joaca un rol important in turismul unei tari, de la transportul calatorilor si pana la manipularea marfurilor si angajatii care lucreaza acolo. Un astfel de accident afecteaza serios orice companie si, implicit, industria turistica”, explica Timothy Ross, analist sef in cadrul Credit Suisse Asia. „Intrebarea care se pune este urmatoarea: are nevoie de ajutor guvernamental? Si daca se ajunge la concluzia ca da, in ce forma statul va ajuta operatorul? Ar avea mai mult sens sa privatizeze compania?”, se intreaba analistul.
Costul unei tragedii
Ministrul interimar al Transporturilor din Malaezia, Hishammuddin Hussein, a precizat in cadrul unei conferinte de presa sustinute miercuri ca s-au depus toate eforturile pentru a gasi aeronava disparuta pe 8 martie, la o ora de la decolare, ce avea la bord 239 de pasageri.
Malaysia Airlines s-a confruntat cu o competitie acerba in ultimii ani, odata cu patrunderea mai multor companii internationale pe piata din Malaezia. Printre acestea se numara low-costul AirAsia, un concurent serios pentru operatorul national.
De altfel, Malaysia a incercat sa impulsioneze veniturile prin promotii agresive si a renuntat la cateva zboruri intercontinentale. Insa strategia de business nu a functionat, iar operatorul a ajuns sa inregistreze pierderi in ultimii trei ani, ajungand la un deficit de 1,3 milioane de dolari.
Mai mult, disparitia Boeing-ului 777 la inceputul lunii martie n-a facut decat sa amplifice problemele financiare ale companiei aeriene. Familiile pasagerilor din avionul disparut au dat in judecata compania aeriana, cerand daune de milioane de dolari. In acelasi timp, operatorul se izbeste de neincrederea potentialilor clienti, care evita sa mai apeleze la serviciile lor.
Guvernul malaezian a mai ajutat in urma cu un deceniu operatorul aerian, neprofitabil si atunci, creand, practic, o noua companie nationala, care a absorbit activele si pasivele vechii institutii, ajutand organizatia sa-si plateasca datoriile. „Au reusit s-o faca sa devina profitabila pentru cativa ani”, explica economistul de la Credit Suisse. Cel mai probabil, si de data aceasta, statul va incerca sa ajute operatorul sa-si refaca aripile. Intrebarea care se pune este cum anume.
Reprezentantii Malaysia Airlines n-au vrut sa faca niciun comentariu pe marginea acestui subiect, noteaza CNN.
Pasagerii si turistii chinezi evita Malaezia
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS