Cea mai profitabila afacere din Hong Kong se gaseste la 30 de metri sub pamant. Cum scoate reteaua de metrou a orasului profit anual de 2 mld. euro
Una dintre cele mai profitabile afaceri din Hong Kong se gaseste la 30 de metri sub pamant. Reteaua de metrou a orasului apartine de Mass Transit Railway Corporation (MTR), companie listata la bursa si care anul trecut a avut venituri de 5,2 miliarde de dolari, scrie CNN Money.
Cu un profit anual de 2 miliarde de dolari, metroul din Hong kong este o afacere atipica fata de majoritatea celorlalte retele de transport in comun.
Metroul din New York, de exemplu, are mari probleme de finantare si va cheltui aproape 2,4 miliarde de dolari in 2015 pentru a-si acoperi datoriile.
Cum reuseste, insa, reteaua de transport in comun din Hong Kong sa se finanteze? In primul rand, este o retea impresionanta. Cu peste 5 milioane d ecalatori in fiecare zi, trenurile circula cu precizie elvetiana.
Desi biletele sunt foarte ieftine – intre 50 de centi si 3 dolari, banii proveniti din vanzarea acestora acopera 175% din costurile de operare ale sistemului.
Dar adevaratele profituri ale companiei vin dintr-o zona care nu are pre aare legatura cu transporturile – dezvoltare imobiliara. Mai mult de 50 de proprietati din Hong Kong sunt detinute, dezvoltate si administrate de MTI, inclusiv doi dintre cei mai inalti zgarie-nori din oras.

MTR are o relatie speciala cu guvernul din Hong Kong, care detine si majoritatea actiunilor companiei. Autoritatile pun la dispozitia companie terenuri gratis, pentru a fi folosite de compania de transporturi si ii permit acesteai sa dezvolte zonele de deasupra si din jurul statiilor de metrou.
Pana in prezent, MTR a construit 13 malluri deasupra statiilor sale. Anul trecut, chiriile in centrele comerciale au crescut cu 14%. In subteran, de asemenea, in fiecare statie sunt magazine, outlet-uri si restaurante care platesc la randul lor chirie companiei de transport in comun.
MTR exporta acum modelul sau de bunsiness si peste hotare. Are deja contracte incheiate cu companii din China, Marea Britanie, Suedia si Australia pentru a dezvolta proiecte asemanatoare.
“Se duc oriunde pot face profit. Nu exista prea mare concurenta pentru ei in restul lumii”, spune Tim Hau, profesor la Scoala de Economie si Finante din Hong Kong.
Mai multe despre:
#metrou#Hong Kong
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS