Ce se va întâmpla cu zborurile din România, după 15 mai. Aeroportul Otopeni, prea mic pentru a putea păstra distanța recomandată
Deși toată lumea visează doar la vacanțe și călătorii, nu vom putea ieși din țară, cel puțin pe calea aerului, prea curând.
Ridicarea restricțiilor din 15 mai nu înseamnă automat că vor putea fi reluate zborurile internaționale din aceeași zi.
Cu alte cuvinte, nicio destinație nu este încă sigură. Pe de altă parte, nici condițiile de călătorie nu vor mai fi aceleași. Companiile aeriene care operează la noi în țară așteaptă deciziile autorităților, pe această temă.
„Vă rugăm păstrați distanța de minim doi metri.”
Acest anunț răsună din două în două minute într-un aeroport care acum este mai mult gol și așa va rămâne o perioadă.
Așa arată în acest moment tabelele de sosiri și plecări de pe cel mai mare aeroport al țării asta pentru că evident nu prea se mai zboară. Singurele curse regulate care sunt operate în acest moment de la București sunt cele către Billund, Oslo, Malmo, Stockholm, Lisabona și Atena, doar de câteva ori pe săptămână fiecare.
Însă, se apropie vara și mulți se gândesc la vacanță. Nu există certitudini, ne spun inclusiv reprezentanții companiilor aeriene.
Aceștia anunțaseră inițial reluarea zborurilor de la începutul acestei luni, însă autoritățile le-au dat planurile peste cap atunci când au prelungit starea de urgență. În aceste condiții, operatorii aerieni vor anunța noile zboruri abia după ce restricțiile de călătorie vor fi ridicate.
Valentin Iordache, purtător de cuvânt Aeroportul Henri Coandă: „Desigur, nu se vor relua la nivelul la care au fost înainte de a fi oprite, ci va fi o reluare treptată. Vorbim de un set de reguli care vor trebui aplicate pe aeroporturi și în aeronavă. Aceste reguli urmează să fie comunicate de către autorități, pentru că vor fi niște reguli unitare pentru toate aeroporturile, nu numai din țară, ci din Europa și de asemenea, reguli unitare și pentru companiile aeriene, astfel încât, dacă se stabilește, de exemplu, păstrarea unei anumite distanțe fizice pe aeroport, aceasta trebuie mai mult sau mai puțin să fie asigurată și pe avion.”
În momentul de față, aeroportul trebuie să asigure măsuri de distanțare socială, iar pasagerii trebuie să stea acum la cel puțin doi metri unul față de celălalt. Această măsură ar putea fi păstrată și după 15 mai, dar dacă se va întâmpla așa, activitatea aeroportului ar putea fi foarte mult îngreunată.
Și asta pentru că spațiul aeroportului este prea mic pentru a asigura distanțarea pasagerilor dacă sunt mai multe curse simultane.
Sigură pare a fi obligativitatea purtării măștii de protecție atât în aeroport, cât și la bordul avionului. Pe de altă parte, orice decizie legată de reluarea unor curse este influențată direct de situația particulară a fiecărei țări de destinație.
De pildă, acum, România a plasat în zona roșie și a suspendat prin ordonanță militară până pe 14 mai zborurile către principalele țări europene, adică Austria, Belgia, Elveția, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Spania și Turcia.
Odată cu reluarea zborurilor spre aceste țări, la expirarea stării de urgență, e posibil să rămână totuși în vigoare alte restricții, cum ar fi carantina sau izolarea atât la intrarea în fiecare dintre țările enumerate, cât și la întoarcerea în România, aceste măsuri urmând a fi decise de fiecare țară în parte.
Cert este că indiferent de momentul reluării curselor, traficul nu va mai fi la fel în viitorul apropiat.
Cel mai mare aeroport al țării a avut în luna aprilie doar 18.000 de călători față de un milion două sute de mii în aceeași lună a anului trecut.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS