"A se termina o autostrada este un lucru, a se pune in circulatie este o diferenta. A termina inseamna sa aiba absolut tot: parapeti, portale, santuri, conexiuni cu drumuri laterale, semnalizare digitala, benzinarii, parcari. Punerea in circulatie inseamna sa-l dau in circulatie masinilor cu anumite restrictii, sa zicem. Angajamentul nostru este sa se circule spre Constanta pe autostrada in vara lui 2011, inclusiv varianta de ocolire a municipiului Constanta. Autostrada se va finaliza cand ne-am luat angajamentul. La ora asta se fac toate cele necesare sa ne incadram", a afirmat Liviu Costache, citat de Mediafax.

El a mai precizat ca cele mai avansate tronsoane ale acestei autostrazi sunt Medgidia - Constanta si varianta de ocolire a municipiului Constanta.

Liviu Costache a adaugat ca CNADNR are in plan si construirea unei autostrazi pana in Vama Veche, care sa se continue de aici pana in Varna. Tronsonul va avea o lungime de 33 de kilometri si va face parte din Coridorul IV, iar studiul de fezabilitate va fi demarat in decursul acestui an.

"Acest tronson de autostrada, care va face legatura intre Constanta si Vama Veche, si statiunile din Bulgaria Varna si Burgas, va primi finantare europeana dupa ce am reusit ca in noiembrie 2010 sa fie inclusa in Coridorul IV. Practic, din acest an vom putea face licitatia, astfel incat sa putem incepe, anul viitor cel mai probabil, lucrarile", a precizat seful CNADNR.

De altfel, CNADNR promite ca, in 2011, vor fi finalizati 83 de kilometri de autoastrada, 34 km de centuri si 261 km de drumuri nationale.

Romania ar putea avea astfel, la finalul lui 2011, aproape 400 de kilometri de autostrazi, insa ramane cu mult in urma unor tari vecine, precum Ungaria sau Bulgaria, care deja aveau in 2010, 696, respectiv 459 de kilometri de autostrazi.

Autostrada Bucuresti - Constanta, una dintre principalele artere de trafic auto, in special pe timp de vara, ar urma sa fie finalizata integral in ultima parte a lui 2011.

In afara de aceasta, si autostrada care leaga doua orase din vestul tarii, Timisoara si Arad, ar putea deveni realitate in 2011.

Citeste si:

Vezi pe unde va trece Autostrada Marii Negre
Harta autostrazilor! Pe unde ne promit oficialii ca vom circula!
Raport confidential al Bancii Mondiale: Cum am putea avea autostrazi in Romania?