Burcea, ANAT: “Cu doar 9 mil. euro în cont şi cu salarii de plată de 3 mil. euro lunar, Tarom riscă să intre în faliment, în toamnă”
Tarom
Cu doar 9 milioane de euro în cont şi cu salarii de plată de 3 milioane de euro lunar, Tarom riscă să intre în faliment de la 1 octombrie, a declarat Alin Burcea, prim-vicepreşedinte ANAT.
"La 1 ianuarie 2003, Tarom avea în conturi, şi este verificabil, 500 de milioane de euro. Că a fost şi mandatul domnului Demetriade, care a fost un director dur, dar bun, nu contează. În 2003 erau aceşti bani. Astăzi, mai sunt 9 milioane (de euro - n. r.) în conturile Tarom, iar salariile sunt cam 3 milioane de euro pe lună. Deci, dacă vor continua în ritmul ăsta, eu îmi doresc, pentru că mai am vreo trei avioane cu ei, să ajungem măcar până în toamnă. Având în vedere că a venit un nou director, la fel ca şi celorlaţi, îi lansez mesajul că îmi doresc ca Tarom-ul să trăiască şi arătăm susţinerea tuturor agenţiilor de turism, pe care o facem cam degeaba de 20 de ani, să se bazeze pe noi. Pentru că eu nu cred că vor putea să scape, hai poate nu faliment sau insolvenţă, o situaţie grea, pentru că suntem în Uniunea Europeană şi nu mai au voie să ia bani de la Guvernul României, pentru că e ajutor de la stat şi, dacă te prind, te taie", a declarat Burcea, potrivit Agerpres.
Acesta a subliniat că, de 10 ani de când sunt probleme la Tarom, nu a văzut niciun interes pentru redresarea companiei.
"Nu ştiu care e varianta, pentru că de 10 ani eu nu văd niciun interes. Actualul ministru, Cuc (ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc - n.r.), ştie toate problemele, dar nu ştiu dacă vrea să intervină. Actualul director Florin Susanu provine din Tarom, dar nu ştiu ce se va întâmpla. Eu nu îmi doresc ca Tarom să intre în faliment, deşi, după părerea mea, dacă nu se întâmplă nimic, la 1 octombrie o agăţăm în cui. Repet, de la 500 de milioane în 2003 s-a ajuns acum la 9 milioane. Eu cred că trebuie făcut ceva radical, cu paleative nu se mai poate", a completat oficialul patronatului agenţiilor de turism.
Alin Burcea a precizat că agenţia sa, Paralela 45, a renunţat la 90% dintre zborurile de tip charter pe care le avea cu Tarom.
"În ceea ce priveşte charterele, realmente Tarom-ul este probabil pe la jumătate. Paralela 45 a renunţat la 90% din chartere, pentru că nu se poate, noi nu avem astăzi încheiate contractele (cu Tarom-ul - n. r.) pentru puţinele avioane pe care le avem pe sezonul ăsta. Şi încep să zboare peste o lună. De ce? Nu ştiu, că director, că hâr, că mâr. În stilul ăsta, eu nu cred că va rezista. Se poate, sigur că se poate, dar, dacă nu se iau măsuri, eu recomand tuturor să se îndrepte către altă companie", a susţinut el.
De partea cealaltă, operatorul naţional de transport aerian Tarom susţine că afirmaţiile prim-vicepreşedintelui ANAT, Alin Burcea, nu corespund realităţii, subliniind că acestea aduc un prejudiciu de imagine companiei.
"Compania Tarom dezminte informaţia apărută azi, 5 aprilie 2019, în spaţiul media referitor la declaraţia dlui Alin Burcea, prim-vicepreşedinte ANAT. Informaţiile apărute nu corespund realităţii, acestea fiind publice, atât în Monitorul Oficial, cât şi pe site-ul oficial www.tarom.ro. Este regretabil faptul că reprezentanţii mass-media au preluat o părere personală fără să verifice corectitudinea informaţiilor cu reprezentaţii companiei. Aceste articole ne aduc un prejudiciu de imagine, compania se declară lezată şi îşi rezervă dreptul de a acţiona în instanţă. Reiterăm deschiderea companiei de a comunica periodic deschis şi transparent cu reprezentanţii mass-media, respectând totodată normele şi procedurile impuse de lege", se arată într-un punct de vedere al companiei.
În a doua jumătate a lunii martie, fostul director general interimar al companiei Tarom Wolff Werner-Wilhelm a fost demis din cauză că nu a avut un program de restructurare al societăţii, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, afirmând că activitatea companiei face obiectul unei analize a Corpului de control al primului ministru şi că în conturile companiei aeriene se mai află suma de 14 milioane de dolari.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS