După publicarea informaţiei, acţiunile rivalei Airbus au urcat cu 1,6%, în timp ce titlurile companiei franceze Safran, furnizor al Boeing, au scăzut cu 2,1%.

Pentru Boeing este cea mai semnificativă oprire a liniei de asamblare din ultimii peste 20 de ani, scrie Agerpres.

Începând din luna martie a acestui an, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

Grupul aeronautic american spera că avionul său va reintra în serviciu până la finalul acestui an după modificările efectuate la sistemele software şi în programele de pregătire a piloţilor, dar Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) a anunţat că nu va aproba reluarea zborurilor avioanelor 737 MAX înainte de 2020.

Boeing este unul dintre cei mai mari exportatori americani. Deşi compania nu intenţionează să facă concedieri, suspendarea producţiei va afecta probabil furnizorii şi, într-un sens mai larg, economia.

Luni, Boeing a anunţat că va prioritiza livrarea celor 400 de avioane 737 MAX pe care le-a produs din martie în loc să introducă mai multe aeronave în producţie.

Din cauza problemelor cu 737 MAX, livrările de avioane Boeing s-au redus la jumătate. În perioada ianuarie-noiembrie 2019, Boeing a livrat 345 de avioane, faţă de 704 avioane în aceiaşi perioadă a anului trecut. Comparativ, rivalul european Airbus a livrat un număr de 725 de avioane în primele 11 luni ale acestui an.

În data de 13 martie, Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis suspendarea tuturor zborurilor în Europa cu avioane Boeing 737 MAX, în urma tragediei aviatice produse în Etiopia.