Boeing nu a dorit sa opreasca activitatea la fabrica din Everett, statul Washington, si la o alta unitate din Charleston, astfel ca saptamanal este produs un nou 787.

In momentul in care Administratia Federala pentru Aviatie (FAA) a decis consemnarea tuturor aeronavelor 787 erau in exploatare 50 de astfel de aparate la nivel mondial.

"In prezent avem suficient spatiu pentru parcarea avioanelor la Everett si nu vom specula despre limitarile din viitor", a declarat Marc Birte, purtator de cuvant al Boeing.

Persoane apropiate situatiei au declarat insa ca Boeing a luat legatura cu doua mari companii specializate in stocarea avioanelor comerciale, pentru parcarea altor modele de aeronave care dintr-un motiv sau altul nu pot fi livrate imediat clientilor.

Avand in vedere ca este nevoie de aprobarea speciala a FAA pentru zborurile 787, sursele au aratat ca Boeing incearca sa faca loc pentru parcarea acestora pe terenurile companiei.

Productia Dreamliner decurge in ritm normal la ambele fabrici, intrucat oprirea sau incetinirea activitatilor ar fi foarte dificila si costisitoare avand in vedere ca elementele componente sunt fabricate in intreaga lume.

Motoarele sunt produse in Marea Britanie, fuzelajele in Italia, iar diverse parti ale aripilor in Coreea de Sud, Australia si Japonia.

"Nu poti opri fabrici din toata lumea. Urmatorul pas ar fi ca furnizorii sa nu trimita componentele, dar cate aripi poate stoca Mitsubishi?", a declarat Yossi Sheffi, profesor la Massachusetts Institute of Technology.

Boeing a parcat avioanele pe terenurile fabricilor, pe pista de aterizare de la unitatea din Everett, precum si pe o pista a unui aeroport din apropiere.

Sheffi a explicat ca problema este una deosebita, avand in vedere marimea produsului care trebuie stocat si a faptului ca avioanele nu au permisiunea sa zboare.