Constructia de autostrazi e blocata in Romania! In acest moment nu se mai lucreaza nicaieri !
Chiar daca a venit primavara si ar fi timpul ca utilajele sa fie la lucru pe tronsoanele de autostrada planificate, in acest moment nu putem vorbi de niciun kilometru adaugat “ vastei” noastre retele de autostrazi. Lucrarile sunt oprite pe toate segmentele si chiar mai rau decat atat, nici sperante de viitor nu prea putem sa ne facem.
Ultima veste de zilele trecute nu poate sa ne aduca decat resemnare. Consortiu Vinci Aktor a renuntat la contractul pentru constructia si administrarea tronsonului Comarnic-Brasov din cauza ca nu a facut rost de bani.
Visam deja la drumul de la Bucuresti catre Valea Prahovei, pe viaducte si prin tuneluri amplasate pe segmentul de autostrada, care urma sa fie finalizat in 2014.
Concesionarea tronsonului Comarnic - Brasov se anunta un succes, deoarece castigatorii licitatiei ar fi trebuit sa proiecteze, sa construiasca si sa intretina autostrada din fonduri proprii timp de 30 de ani, iar statul ar fi platit-o inapoi in rate.
Sefii Vinci Aktor au umblat in ultimele trei luni pe la banci si le-au spus celor de la Transporturi ca nu au gasit miliardul de euro de care aveau nevoie.
Acest contract a murit inainte sa fie inceput, dar nici restul lucrarilor, incepute, nu stau mai bine. In acest moment sunt blocate din lipsa finantarii. Ministerul Transporturilor a ramas fara banii necesari continuarii proiectelor.
La Autostrada Transilvania, lucrarile sunt practic blocate . Constructorul Bechtel negociaza cu Ministerul Transporturilor restantele care trebuiesc platite si continuarea finantariilor viitoare.
In acelasi stadiu de incremenire in proiect se afla si sectorul Bucuresti- Ploiesti. Companiile constructoare nu si-au primit banii nici pe 2009. Planul era ca la sfarsitul acestui an lucrarile sa fie finalizate.
Datoriile CNADNR catre constructori depasesc bugetul de 380 de milioane de euro alocat pe 2010.
Nici pe Autostrada Soarelui nu se petrece mai nimic. Segmentul Cernavoda-Constanta ar fi trebuit livrat in 2011 iar pentru ca sa fie respectat acest termen, lucrarile ar fi trebuit sa inceapa la inceputul acestui an.
Si vestile proaste nu se opresc aici. Avem exemplul tronsonului Ploiesti-Comarnic care nici macar nu a fost atribuit iar in conditiile actuale nici nu are rost.
Asadar vechea noastra problema(dar nu singura)- autostrazile ramane autentica si nici in viitorul tangibil nu putem intrevedea o rezolvare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS