Compania a facut aceasta declaratie la o zi dupa marturiile pasagerilor zborului Paris-Beirut, redirectionat catre Cipru, care spuneau ca li s-a cerut sa plateasca suplimentar.  Mai multi pasageri au povestit ca echipajul a inceput o cheta pentru a plati kerosenul, inainte de a gasi o alta solutie. 

"Air France a platit ea insasi plinul, insa compania nu doreste sa intre in detaliile acestei reglementari", a declarat un purtator de cuvant. 

Compania a facut o "evidenta a bunurilor lichide detinute de pasageri la Damasc, ca anticipatie si in caz de nevoie", o dispozitie prevazuta de articolul L6522-4 din Codul Transporturilor, a adaugat aceasta.  Textul il autorizeaza pe comandantul de bord, "in caz de dificultati in executarea mandatului sau", sa "imprumute sumele indispensabile" pentru a efectua reparatii, "a asigura securitatea persoanelor imbarcate si protejarea cargoului" sau "a angaja personal suplimentar pentru perioada de timp necesara finalizarii misiunii". 

Un patron care se afla la bordul zborului redirectionat miercuri a povestit pentru AFP ca echipajul, la aterizarea in capitala siriana, a "intrebat daca pasagerii pot contribui pentru a alimenta cu kerosen", precizand ca "apoi, ei au rezolvat problema". 

Intrebata de France Info, o pasagera a spus ca echipajul a "colectat" 17.000 de dolari, suma pe care compania nu a dorit sa o comenteze. 

Air France a redirectionat miercuri seara acest zbor cu destinatia Beirut din cauza problemelor pe soseaua catre aeroportul Rafik Hariri. Dupa ce a facut plinul la Damasc, avionul a aterizat pe aeroportul cipriot din Larnaca, unde cei 174 de pasageri au fost preluati de companie. 

Air France a fost acuzata pe retelele de socializare ca a preferat sa aterizeze avionul la Damasc, capitala unui stat aflat in pragul razboiului civil, in loc de Beirut. informeaza Mediafax.