Guvernul pregateste masuri pentru familiile victimelor. Autocarul care s-a rasturnat in Muntenegru, un Neoplan Tourliner, fabricat in 2005-2007. Cine administreaza Gregory Tour
UPDATE: Autocarul care s-a rasturnat in Muntenegru, in cea mai mare tragedie din turism, in urma careia 19 romani care mergeau in vacanta si-au pierdut viata, apartine familiei Grigore, ce administreaza doua companii in turism, si este un autocar Neoplan Tourliner, fabricat in 2005-2007, potrivit ZF.
Gregory Tour Serv, firma detinuta de familia Grigore (Iuliana Mihaela Grigore si Stefan Grigore), are afaceri de 5,7 milioane de lei (1,3 mil. euro) si pierderi de 515.000 lei (circa 119.000 euro), la un numar de opt angajati, potrivit datelor de la Ministerul de Finante. Oficialii companiei nu au putut fi contactati. Firma are ca obiect activitati touroperatoare.
Cea de-a doua firma, Gregory Tour Holiday, este detinuta de Viorica Ioana Grigore, 42 de ani, nascuta in Brasov. Administratorul firmei, asa cum apare la Registrul Comertului, este Grigore Mihaela Iuliana, actionar la Gregory Tour Serv. Firma a raportat in 2011 o cifra de afaceri de 39.000 de lei (8.700 de euro) si un profit de 943 de lei (211 euro). La numarul de salariati nu apare nicio informatie, scrie ZF, citat de Mediafax.
Gregory Tour, care a inchiriat autocarul agentiei de turism Mareea pentru realizarea unui circuit cultural, are o flota de sase autocare: un microbuz Iveco (an de fabricatie 2006-2007), cu 17 locuri, un Temsa Opalin, (an de fabricatie 2007-2008), cu 34 de locuri, un Iveco Irisbus (an de fabricatie 2008), cu 49 de locuri, un MAN Lion’s Coach (an fabricatie 2006), cu 49 de locuri, un City Liner (an fabricatie 2008), cu 49 de locuri si autocarul Neoplan Tourliner (an fabricatie 2005-2007), cu 49 de locuri.
Autocarul implicat in accident avea ca dotari scaune rabatabile, minibar, sistem audio cu microfon, frigider, toaleta, DVD, potrivit descrierii de pe site-ul companiei Gregory Tour, care are si licenta de turism. Tariful practicat pe curse interne era de 3,6 lei/km plus TVA, pentru minimum 250 de kilometri pe zi, iar pe rute extrne de 1,1 euro pe kilometru pentru minimum 300 de kilometri pe zi. Cu acest autocar se facea si transferul la aeroport.

Asezarea in autocar s-a facut strict in ordinea inscrierilor, potrivit datelor de pe site-ul Mareea.
Marius Usturoiu, directorul Mareea Travel, a precizat, pentru Mediafax, ca responsabilitatea pentru pagubele produse in urma accidentului din Muntenegru apartine transportatorului, Gregory Tour, conform contractului incheiat de acesta cu agentia de turism.
Una dintre prevederile contractului este ca transportatorul este responsabil, in conditiile legii, de toate pagubele produse beneficiarului (Marrea, n.r.) incluzand vatamarea corporala sau decesul pasagerilor, precum si pagube produse bunurilor acestora, din vina transportatorului sau a persoanelor pentru care e tinut responsabil, inclusiv conducatorii auto.
Autocarul cu turisti romani s-a rasturnat intr-o prapastie din Muntenegru, iar numarul persoanelor decedate ca urmare a accidentului a crescut la 19, potrivit ultimelor informatii din presa.

Sursa foto: Mediafax
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS