Se ieftinesc leii: indicatorul Robor a scazut sub 3% pe an, Ford ar putea produce la Craiova si un SUV si Romania ar putea deveni un "mic" Gazprom al Europei, din 2018
In fiecare dimineata citim site-urile romanesti si straine si strangem stirile de top de la Bloomberg la Ziarul Financiar, pentru cel mai bun update. Urmareste Incont.ro pe site sau pe Facebook. Transmitem informatiile care fac toti banii. Powered by StirileProTV.
Se ieftinesc leii. Indicatorul Robor a reintrat sub 3% pe an chiar inainte de actualizarea ratelor la credite
Clientii cu credite in lei ale caror dobanzi urmeaza sa fie ajustate saptamana viitoare nu vor resimti un impact major asupra ratelor lunare, in ciuda episodului de volatilitate din lunile ianuarie si februarie, in conditiile in care ultima luna a conturat un trend vizibil de reducere a costului leilor. Indicatorul Robor la 3 luni a reintrat ieri sub pragul de 3% pe an, dupa ce in februarie atinsese un maxim de 3,75% pe an. Practic, daca tendinta de scadere a dobanzilor pe piata monetara continua si in zilele urmatoare, dupa cum anticipeaza analistii, diferenta de rata intre momentul decembrie 2013 si prezent pentru un credit ipotecar de valoarea medie (circa 180.000 de lei) ar fi de 30-40 de lei. Spre comparatie, daca Robor ar fi ramas la nivelul din februarie, rata ar fi fost mai mare cu 150 de lei, scrie Ziarul Financiar.
Ford ar putea produce la Craiova si un SUV
Pe langa productia B-Max, americanii de la Ford ar putea fabrica la uzina de la Craiova si un SUV, cel mai probabil modelul EcoSport, insa pana in prezent mai marii companiei nu au luat nicio decizie. Declaratia a fost facuta de directorul general al Ford Romania, care este si seful Companiei Nationale de Vanzari (CNV) a Ford, Zoltan Brassai, potrivit www.capital.ro. Intrebat ce model nou din gama Ford s-ar potrivi pentru fabrica auto din Craiova, directorul general al Ford Romania a dat exemplul SUV-ului EcoSport, care se produce in prezent in India si se vinde pe piata europeana. In opinia lui Brassai, un SUV mic, precum EcoSport s-ar potrivi fabricii din Craiova, dar aceste decizii se iau in cadrul Ford Europa.
Romania ar putea deveni un "mic" Gazprom al Europei din 2018
In 2018 cand extragerea gazelor de sist in Europa va ajunge la scara industriala, tari bogate in aceasta resursa, precum Romania, ar putea asigura o buna parte din consumul de gaz al continentului, arata un studiu al Institutului pentru Dezvoltare si Initiative Sociale IDIS "Viitorul". Romania este a treia tara din Uniunea Europeana dupa zacamintele de gaz, dupa Olanda si Marea Britanie, cu rezerve de gaze naturale dovedite de 100 miliarde metri cubi, iar rezervele potentiale sunt de 660 miliarde metri cubi, aproximativ 75% din ele aflandu-se in Transilvania. De asemenea, ultimele estimari arata ca Romania are rezerve recuperabile de gaze de sist de 1.444 miliarde de metri cubi, ceea ce ar asigura independenta energetica a tarii pentru 100 de ani. Astfel, Romania se plaseaza pe locul al treilea in UE si pe locul patru in Europa privind rezervele de gaze de sist, scrie www.wall-street.ro.
O romanca de 30 de ani coordoneaza marketingul din Europa al constructorului auto de lux McLaren
Raluca Novak are 30 de ani si de noua luni a preluat la Londra pozitia de marketing manager pentru Europa in cadrul McLaren Automotive, divizia de serie a constructorului auto de lux, unde este responsabila pentru 11 piete de pe batranul continent. Anterior romanca a lucrat timp de sase ani pentru producatorul de cosmetice L’Oréal la Bucuresti, iar pozitia de la McLaren este prima din industria auto pentru ea. „Rolul meu actual presupune crearea si dezvoltarea brandului deoarece desi McLaren este foarte cunoscut publicului indeosebi pentru trecutul din Formula 1, divizia de masini sport de lux de serie este doar in al patrulea an de existenta.“ Constructorul McLaren este principalul concurent al Ferrari, pretul unei masini fiind de cateva sute de mii de euro, noteaza Ziarul Financiar.
Cum a devenit „Made in Romania” o eticheta negativa fara vina noastra. Efectele nocive ale unui scandal in care producatorii romani au fost acuzati pe nedrept
Ministrii din statele membre ale Uniunii Europene s-au reunit pentru Consiliul Agricultura si Pescuit, ocazie cu care s-a negociat posibilitatea introducerii unor etichete obligatorii care sa mentioneze originea carnii folosite in produsele alimentare, pentru a se impiedica un nou scandal al carnii de cal. Pentru Romania, aceasta prevedere ar fi o sabie cu doua taisuri: dupa scandalul carnii de cal, europenii se feresc de produsele din Romania, chiar daca producatorii romani au fost acuzati pe nedrept de etichetare mincinoasa, noteaza www.gandul.info. Scandalul carnii de cal din 2013, in care producatorii romani au fost acuzati pe nedrept de etichetare mincinoasa, a adus prejudicii serioase de imagine, ale caror efecte vor disparea abia peste cativa ani, a aratat, luni, la Bruxelles, ministrul roman al Agriculturii, Daniel Constantin.
Cine sunt miliardarii americani care ii dau bani lui Papalekas sa investeasca in imobiliarele romanesti
Compania Globalworth, fondata de omul de afaceri Ioannis Papalekas, unul dintre cei mai discreti investitori de pe piata imobiliara din Romania, a atras doua mari fonduri de investitii. Este vorba de York Capital Management si Oak Hill Advisors. Fiecare dintre ele administreaza active de peste 21 de miliarde de dolari. Cele doua fonduri vor prelua creditul contractat de Globalworth luna trecuta, in valoare de 65 de milioane de euro. Conversia acestei preluari in actiuni la Globalworth se va realiza pana pe 18 decembrie 2014, atunci cand imprumutul ajunge la maturitate. In plus, acestea vor investi in compania lui Papalekas, care va folosi banii pentru noi achizitii, informeaza www.economica.net.
Cursa Wizz Air care nu a zburat niciodata la timp in ultimele 300 de zile. Intarzierile totalizeaza 176 de ore
Zborurile companiei Wizz Air, cel mai mare transportator aerian din Europa Centrala si de Est, pe relatia Londra Luton - Budapesta nu s-au incadrat nici macar o data in ultimele zece luni in programul stabilit initial, inregistrand intarzieri care variaza intre doua minute si douasprezece ore. Incepand cu 1 iunie 2013, zborul WizzAir W62206 de la Luton, Londra catre Budapesta a inregistrat de fiecare data intarzieri. Mai precis, este vorba de 293 de intarzieri la plecare consecutive, relateaza www.businessmagazin.ro. Distanta de 1.491 kilometri este parcursa in fiecare zi (cu exceptia zilei de 25 decembrie) si a inregistrat intarzieri cumulate de 176 de ore. Ca raspuns, reprezentantii Wizz Air au declarat ca orice zbor cu intarziere mai mica de 15 minute este considerat a pleca "la timp".
Germania inaspreste masurile care ii vizeaza pe "turistii bunastarii" si pe muncitorii necalificati veniti din state UE, mergand pana la expulzarea din tara
O comisie guvernamentala recomanda Germaniei sa depisteze "turistii bunastarii" din state UE aflati in cautarea unui loc de munca si muncitorii necalificati, sa-i expulzeze pe cei care comit fraude si sa le interzica revenirea pentru o anumita perioada de timp, relateaza Euractiv. Cresterea economica si rata scazuta a somajului din Germania reprezinta un adevarat "magnet" pentru cetateni UE care beneficiaza de libertatea de miscare in cadrul UE, in contextul in care industria duce nevoie de personal. Insa exista temeri cu privire la un "aflux" de bulgari si romani, care fug de saracia din tarile lor, scrie site-ul. Guvernul Merkel a creat in ianuarie o comisie care sa evite asemenea abuzuri, dupa ce unele orase germane s-au plans ca serviciile lor de sanatate si pentru ajutoare sociale nu mai pot face fata numarului mare de someri est-europeni.
Mark Zuckerberg anunta achizitionarea Oculus VR, lider in tehnologia realitatii virtuale, pentru suma de doua mld. dolari
Mark Zuckerberg, cofondator si director executiv al retelei de socializare Facebook, a anuntat marti, printr-o postare pe contul sau ca va achizitiona compania Oculus VR, specializata in tehnologiile de virtualizare. "Avem misiunea de a face lumea mai deschisa si mai conectata. Pentru a realiza acest scop, in decursul ultimilor ani, noi am creat aplicatii pentru telefonul mobil pentru a va ajuta sa partajati informatii. Mai avem multe de facut pentru telefoanele mobile, dar in acest moment am putea sa ne concentram asupra platformelor de viitor, capabile sa faca experientele personale mai utile si mai distractive", afirma Zuckerberg. Potrivit Forbes, Zuckerberg va plati pentru Oculus VR o suma de doua miliarde de dolari.
Rusia se pregateste pentru viata fara Visa si MasterCard. Ar putea lansa un nou sistem de plati
Rusia a anuntat ca ar putea lansa un sistem de plati propriu, care ar putea fi functional in sase luni, dupa ce Visa si MasterCard au oprit procesarea unor tranzactii, ca urmare a sanctiunilor aplicate de Statele Unite in contextul anexarii Crimeei de catre Rusia, potrivit Bloomberg Businessweek. Desi americanilor le-ar putea fi greu sa-si inchipuie viata fara Visa si MasterCard, renuntarea de catre rusi la serviciile celor doua companii nu ar fi chiar atat de dificila. Moscova a pregatit in ultimii ani un sistem de plati electronice pe care cetatenii sa-l poata folosi in tranzactiile cu autoritatile, precum plata taxelor si pensiilor. Extinderea acestui sistem pentru a include si tranzactiile pentru plata cumparaturilor nu ar fi dificila. In Parlamentul rus a fost introdus deja un proiect de lege care ar interzice utilizarea sistemelor de plata controlate din afara tarii.
Renault va relansa pe cont propriu brandul sport Alpine, fara partenerul britanic Caterham
Renault va relansa pe cont propriu brandul automobilelor sport Alpine, punand capat unui parteneriat cu compania britanica Caterham, care avea ca obiectiv construirea de masini sport, relateaza Automotive News. Cei doi producatori auto au anuntat in noiembrie 2012 formarea unei companii mixte cu participatii egale, pentru proiectarea, dezvoltarea si fabricarea de automobile sport. La acea data, companiile intentionau sa lanseze primele vehicule in 2016. O sursa apropiata situatiei a declarat pentru Reuters ca grupul francez va informa miercuri sindicatele in legatura cu renuntarea la parteneriatul cu Caterham si ca va continua pe cont propriu dezvoltarea unei masini sport pentru relansarea brandului Alpine.
Pe acelasi subiect: