A devenit milionar cu bani imprumutati si cu o rabla de Dacie, cel mai mare proprietar de birouri crede ca ne vom dezvolta ca Polonia si cum va arata Romania cand tu vei fi pensionar
In fiecare dimineata citim site-urile romanesti si straine si strangem stirile de top de la Bloomberg la Ziarul Financiar, pentru cel mai bun update. Urmareste Incont.ro pe site sau pe Facebook. Transmitem informatiile care fac toti banii. Powered by StirileProTV.
Kaufland si-a dublat afacerile si a angajat 5.000 de oameni in criza, cei mai multi sunt insa casieri platiti cu mai putin de 1.000 de lei
Ziarul Financiar a inceput un serial de analiza privind evolutia celor mai mari companii din Romania in aceasta perioada de criza, incercand sa identifice si sa prezinte principalele decizii ale managementului si actionarilor care au influentat businessul. Serialul de analiza a inceput cu Petrom, cea mai mare companie locala, si continua astazi cu grupul german Kaufland , cel mai mare retailer din Romania.
Retailerul german Kaufland, care a reusit in 2011 sa preia pozitia de lider in comertul modern local, aproape si-a dublat afacerile in criza, perioada in care a deschis 44 de magazine si a angajat peste 5.000 de oameni. Cifra de afaceri a lantului de hipermarketuri cu politica de discount a ajuns anul trecut la 1,63 mld. euro, in crestere cu 86,5% fata de 2009, primul an de criza. Mai mult, Kaufland si-a bugetat ca pana in 2018 sa ajunga la afaceri de 2 mld. euro. Cu toate acestea, vanzarile per magazin ale Kaufland au scazut cu 5,7%, potrivit calculelor ZF.
„Romania a ajuns pentru grupul Kaufland in topul celor mai bune piete. Piata-mama, Germania, are peste 700 din cele peste 1.100 de magazine, fiind astfel de departe cea mai importanta piata. Romania intra in competitie cu pietele apropiate, Cehia sau Polonia. Vanzarile per magazin sunt in Romania apropiate de cele din Cehia, pe cand in Polonia competitia este mai acerba, deci si vanzarile per unitate sunt mai mici“, potrivit unei surse apropiate com¬paniei. Germanii mai sunt prezenti si pe pietele din Bulgaria, Croatia si Slovacia.
Unde merg romanii de 1 Mai: Vama Veche este vanduta in intregime
Nici nu a trecut bine sarbatoarea de Paste, ca se pregateste o noua vacanta. Iar preferintele se impart intre litoralul romanesc si cateva destinatii externe, relateaza Capital.ro.
Mihaela si Dan au planuit vacanta de 1 Mai inca de acum cateva luni, cand si-au cumparat, la oferta, biletele de avion cu 100 euro de persoana, dus-intors. Au mai platit inca 200 de euro pentru o camera dubla, patru nopti, cu mic dejun inclus, la hotel de patru stele, iar acum isi pregatesc bagajele.
Dar cei care isi aleg vacanta din timp sunt putini, majoritatea aflandu-se pe ultima suta de metri, in cautarea locului perfect de 1 Mai, fie ca vorbim de ofertele externe, fie de cele interne. Asa ca, cei care nu au ales Bulgaria, Grecia sau Turcia, tari care conduc topul pentru vacantele internationale, aleg acum statiunile de pe litoralul romanesc, dintre care unele au fost deja vandute in proportie de aproape 100%. Este vorba despre Vama Veche si Mamaia, pe cat de diferite ca public-tinta, pe atat de cautate.
Cum va arata Romania cand tu vei fi pensionar?
Rata de inlocuire a castigului salarial prin pensia publica in 2010 a fost de 41,6% si se estimeaza* ca se va reduce la 28,6% pana in anul 2060 in Romania. Astfel, economisirea individuala devine o necesitate pentru asigurarea resurselor financiare la batranete intr-un capitalism tot mai salbatic. Wall-Street.ro va prezinta cum se va schimba Romania cand vei iesi la pensie.
Liviu Tudor, cel mai mare proprietar de birouri: "Investitorii vor influenta Romania sa se dezvolte ca Polonia"
Liviu Tudor, cel mai mare proprietar roman de spatii de birouri, crede ca Romania va avea aceeasi dezvoltare ca a Poloniei si ca noi companii multinationale isi vor reloca afacerile in tara noastra, informeaza Economica.net.
Evolutia buna a indicatorilor macroeconomici in 2013 a facut ca Moody's sa modifice recent perspectiva ratingului "Baa3" al Romaniei de la negativa, la stabila, iar un raport al Erste Research Group arata ca si Sandard & Poor's ar putea creste rating-ul Romaniei la „investment grade".
Omul de afaceri Liviu Tudor, ocupantul locului 18 in Top 300 Capital, cu o avere estimata la 248-249 milioane de euro, dar si cel mai mare proprietar roman de spatii de birouri (150.000 mp), este convins ca Romania va primi „investment grade-ul", care va atrage investitorii de portofoliu. Iar de aici, Liviu Tudor crede ca Romania va urma acelasi drum de dezvoltare ca al Poloniei.
A devenit antreprenor cu bani imprumutati si cu o rabla de Dacie. Acum face 20 de milioane de euro
Mihai Patrascu a lucrat ca angajat doar un an in cei 31 pe care i-a implinit si se declara fericit ca a luat decizia sa munceasca pentru afacerea proprie, evomag.ro, pe care a pornit-o cu bani imprumutati si pe care a dus-o la 20 de milioane de euro, arata Business Magazin.
L-am gasit pe Mihai Patrascu stand in picioare la biroul inalt si fara scaun de unde supervizeaza fluxul comenzilor. In discutia cu Mihai, iti vine aproape instinctiv sa il tutuiesti si ajungi sa vorbesti repede despre gadgeturile pe care le foloseste, printre care un ceas cu pedometru prin care incearca sa se mentina cat de cat activ, dat fiind ca sta la birou cam zece ore pe zi. Joia Mare l-a gasit facand, pana la ora 12, patru kilometri, desi admite ca intr-o zi de munca trece bine de opt-noua kilometri.
Alergatura l-a insotit inca dinainte de facultate, cand, din dorinta de avea internet in blocul unde locuia, a constituit o retea de cartier cu 250 de abonati capabila sa atraga serviciile unui furnizor. "Am avut o retea de cartier inca de cand eram la liceu", isi incepe povestea Mihai Patrascu, astazi proprietar al evomag.ro, un magazin online care si-a bugetat afaceri de circa 20 de milioane de euro pentru anul in curs.
Umbra lui Kafka la banca
Povestea urmatoare mi-a fost relatata recent. Eu doar o dau mai departe cu cateva comentarii si un indemn la reflectie, noteaza Forbes Romania.
Un prieten, client al unei mari banci din Romania doreste sa-si seteze programul de online banking astfel incat acesta sa faca plati programate lunar. Constata ca el nu poate adauga un beneficiar predefinit in lista sa, asa ca suna la „linia fierbinte” a bancii. „Se poate” – spune banca la telefon, „insa trebuie sa veniti la noi sa completati o cerere, vom adauga noi in lista dvs de beneficiari contul respectiv”. Boooon, stau si ma intreb, ce folos am eu, clientul, dupa bankingul online daca in loc sa stau comod la computerul meu si sa economisesc timp trebuie sa merg la ghiseu sa fac hartii?
Totusi, clientul insista pentru ca e un suflet bun si vrea sa faca o donatie lunara de 50 de lei unui ONG pe care il sprijina. Asa ca se duce la banca sa completeze hartogaraia. Desigur, cunoscand beneficiile (teoretice) online bankingului – si de la alte banci unde este informat ca se poate – doreste sa le foloseasca la maximum si sa salveze timp. Cu totii ne asteptam la asta, nu!?
Insa la banca lui intalneste, evident, eterna ghiseista habarnista, care fie nu stie sa listeze un formular, fie trebuie sa-si intrebe superiorul pentru orice miscare pe care trebuie s-o faca, fie nu stie sa foloseasca sistemul propriu computerizat al bancii, fie trebuie sa se consulte cu colega de alaturi, fie cam orice…
Stroe, Dacia: "Rusii nu pot face masini nici la Togliatti, nici la Avtoframos, fara exporturi din Romania"
Relatiile dintre industriile auto ale Romaniei si Rusiei sunt in continuare la fel cum erau inainte de izbucnirea conflictului din Crimeea, iar rusii nu pot fac automobile nici in uzina de la Avtovramos, nici in cea de la Togliatti, in lipsa exporturilor de piese si componente din Romania, a declarat Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia, fiind intrebat cum vede relatia romano-rusa in domeniul auto, in contextul crizei din Ucraina, relateaza Hotnews.ro.
“Noi suntem intr-o pozitie favorabila, fara noi rusii nu pot asambla masini nici la Avtoframos, nici la Togliatti”, a spus Stroe, fiind prezent la conferinta “Cheie, contact, sales! Cum relansam industria auto din Romania?”, organizata luni, 28 aprilie, de Ziarul Financiar.
Din iulie 2013 Dacia a intensificat exporturile de colectii CKD (Completely Knocked Down / pachete de masini dezasamblate, destinate asamblarii in alte uzine) catre Rusia.
Intrebat cum ar putea avea Dacia de suferit in contextul unui embargo comercial impus de Uniunea Europeana (UE) Rusiei, Stroe a spus ca “mult”, dar cu precizarea ca “exista in continuare celelalte destinatii de export pentru CKD”. Stroe a refuzat sa spuna cate colectii CKD trimite Dacia in Rusia anual, in contextul unor exporturi CKD totale (toate destinatiile, nu doar catre Rusia) de 350.000 unitati/an. “Vom vedea ce se va intampla. Daca UE decide sa inchida robinetul fata de Rusia…”, a comentat Stroe.
Mafia Silicoanelor. Sfatul medicului Isac: silicoane cu pretul vietii. Cum isi ademeneau clientele medicii de la Spitalul de Arsi
Cristina Isac, unul dintre doctorii arestati in dosarul „Mafia Silicoanelor“ de la Spitalul de Arsi, si-a sfatuit o pacienta sa-si faca implant mamar, chiar daca specialistul ecograf a avertizat ca acest lucru poate fi periculos deoarece pacienta prezenta noduli si chisturi, scrie Adevarul.ro.
Procurorii bucuresteni au contestat luni la Curtea de Apel decizia instantei Tribunalului Bucuresti de a aresta doar trei dintre medicii de la Spitalul Clinic de Chirurgie Plastica, Reparatorie si Arsuri din Capitala acuzati ca faceau operatii estetice sub diagnostice false, pe care apoi le decontau la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate. In total, in acest dosar sunt acuzate de luare de mita, dare de mita, inselaciune si fals intelectual 26 de persoane, dintre care 16 medici ai Spitalului de Arsi. In acelasi timp, Ministerul Sanatatii a anuntat ca sarcinile managerului Spitalului de Arsi, Vitalie Stan, unul dintre cei trei suspecti arestati, au fost preluate de directorul financiar-contabil, Liliana Parvu. De asemenea, atributiile sefului Sectiei de chirurgie plastica, Nicolae Antohi, arestat si el in aceeasi cauza, au fost preluate de un medic neimplicat in ancheta, au precizat oficiali ai ministerului.
Ministrul Turismului, in timpul vizitei pe litoral: "Vedem lucruri bune, in constructie, arata bine. De 1 Mai sunt asteptati aproximativ 30.000 de turisti"
Ministrul pentru IMM-uri si Turism, Florin Jianu, a declarat, luni, in timpul vizitei facute in judetul Constanta, ca litoralul arata bine si ca aici sunt asteptati in minivacanta de 1 Mai aproximativ 30.000 de turisti, transmite Mediafax.
Jianu s-a intalnit la inceputul vizitei cu reprezentanti ai industriei hoteliere de pe litoral, la Mangalia, dupa care a plecat sa vada statiunile din sud, prima oprire fiind la Vama Veche, unde vremea era mohorata. "Am inceput vizita informala pe care o facem pe litoral, nu vreau sa fie nimic festivist, incercam sa vedem ce se intampla pe litoral, am inceput cu Mangalia, cu o intalnire cu reprezentantii industriei de turism, iar acum suntem la Vama Veche pe plaja. Este important sa promovam tot litoralul Romaniei din sud pana in nord. De 1 mai se asteapta 20.000 - 30.000 de turisti, cu un grad mare de ocupare in nordul litoralului. Cred ca trebuie sa promovam din ce in ce mai mult si sudul litoralului si aceasta zona pentru ca in aceasta zona si traditional de 1 Mai vin tineri si Vama Veche e unul din punctele la care tineretul se raporteaza", a afirmat ministrul turismului.
El a mai spus ca este firesc ca in aceasta perioada sa se construiasca pe litoral, dar crede ca in timpul sezonului aceste lucrari nu ar trebui sa deranjeze turistii.
Portretul somerilor romani: jumatate au intre 30 si 49 de ani, trei sferturi nu au nici studii liceale, iar 14% nu mai muncesc de peste 2 ani
Jumatate dintre cei peste 500.000 de someri inregistrati in luna martie sunt din categoriile de varste 30-39 si 40-49 de ani, trei sferturi nu au nici macar studii liceale, iar peste 72.000 sunt inactivi pe piata muncii de peste 27 de luni, rezulta din datele centralizate de ANOFM, citate de Incont.ro.
Datele centralizate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) arata ca in topul somerilor sunt persoanele care au intre 40 si 49 de ani, 143.574 din cei peste 500.000 de someri inregistrati in luna martie fiind din aceasta grupa de varste. Pe locul al doilea in acest top sunt persoanele care au intre 30 si 39 de ani, in total 117.796 fiind inregistrate ca someri.
Cea de-a treia pozitie a clasamentului este ocupata de cei care au peste 55 de ani, 71.311 de persoane din aceasta categorie nereusind sa isi gaseasca un loc de munca, acestea fiind urmate de somerii care au intre 50 si 55 de ani, in total 67.346 de persoane.
Lista de preturi pentru "infrumusetarea" pe banii statului. Stenograme cu negocierile de mii de euro intre paciente si medici
Spitalul de chirurgie plastica, reparatorie si arsuri din Bucuresti era clinica privata a medicilor, spun procurorii, care ii acuza pe chirurgi, ca au luat mita si au inselat Casa de Asigurari de Sanatate, arata Stirileprotv.ro.
Doctorii aveau tarife pentru fiecare tip de interventie si stabileau programari pe banda rulanta. Erau zile, noteaza anchetatorii, in care se faceau si doua operatii estetice. Toate ar fi fost trecute in acte ca interventii reparatorii necesare si decontate intr-o anumita masura de Casa de Sanatate.
"Medicii au deturnat complet scopul (...) Spitalului Clinic de Urgenta de Chirurgie Plastica, Reparatorie si Arsuri, singurul de aceasta specializare din Romania,(...) transformandu-l practic in propria lor clinica de chirurgie plastica." Este una dintre concluziile la care au ajuns procurorii bucuresteni care investigheaza 16 chirurgi plasticieni pentru luare de mita, inselaciune si fals.
Masinile fara sofer ale Google circula in traficul urban
Google a depasit un moment de referinta in proiectarea unui automobil capabil sa ruleze fara sofer, masinile testate fiind capabile sa circule nu doar pe autostrata, ci si in conditii de trafic urban, relateaza CNBC.
"Suntem tot mai optimisti ca ne indreptam spre indeplinirea unui obiectiv realizabil, un vehicul care sa opereze integral fara interventie umana", potrivit unei postari pe blog a sefului de proiect, Chris Urmson, prima informare oficiala facuta de Google pe aceasta tema din 2012. Urmson a spus ca masinile testate pot face fata unor mii de situatii din traficul urban, la care nu s-ar fi adaptat acum un an sau doi.
Proiectul apartine laboratorului Google X, care mai are in lucru dispozitive precum ochelarii inteligenti Google Glass si lentilele de contact care pot masura glicemia din lacrimi.