Vrei sa postezi pe Facebook? Te costa 2 dolari. Compania cauta strategii de crestere a veniturilor
Facebook a testat in premiera un serviciu cu plata pentru utilizatori, care pentru o taxa de doi dolari pe mesaj se puteau asigura ca postarile lor sunt scoase in evidenta pe fluxurile prietenilor.
Cel mai recent experiment al retelei de socializare pentru dezvoltarea de noi surse de venit a avut loc in Noua Zeelanda.
Facebook a testat acolo un serviciu denumit "Highlight", prin care utilizatorii pot plati o taxa de doi dolari neo-zeelandezi (1,53 dolari SUA) pentru o postare pentru a se asigura ca mesajul lor va fi scos in evidenta pe fluxurile prietenilor, scrie Wall Street Journal (WSJ), preluat de Mediafax.
Facebook atrage cea mai mare parte din venituri prin publicitatea online, in special servicii personalizate care afiseaza pe paginile vizitate de fiecare utilizator spoturi "la tinta", in functie de interesele acestuia, deduse de companie prin algoritme care iau in calcul orasul sau tara de domiciliu, unde calatoreste, ce site-uri viziteaza, cu cine este prieten, statutul social, varsta, sex si alte date relevante.
Unii analisti pun insa sub semnul intrebarii perspectivele de crestere a veniturilor retelei de socializare, aducand in discutie atat popularitatea tot mai mare a smartphone-urilor, ale caror ecrane relativ mici impiedica afisarea de spoturi sau bannere, precum si eficacitatea publicitatii prin Facebook.
Constructorul auto american General Motors (GM) a anuntat marti ca renunta la Facebook ca platforma de advertising, motivand decizia printr-o strategie de "rotatie" a mediilor de transmitere folosite de companie. Surse din industrie au declarat insa atunci in presa internationala ca decizia GM a fost motivata de ineficienta reclamelor transmise prin reteaua de socializare.
Fondatorul si directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a evitat strategii de crestere a veniturilor care ar compromite "experienta utilizatorului".
Atat compania, cat si fondatorul ei, au afirmat in repetate randuri, cu fermitate, ca accesul utilizatorilor la reteaua de socializare este si va fi intotdeauna gratis, promisiune care se regaseste de altfel si pe pagina de start a site-ului Facebook.
Din februarie, cand a depus actele pentru oferta publica initiala, Facebook a luat in calcul mai multe idei de crestere a veniturilor, precum un magazin de aplicatii cu plata, reclame pe telefoane mobile sau cupoane de reduceri, potrivit WSJ.
Utilizatorii din Noua Zeelanda vizati de testul de saptamana trecuta au fost surprinsi de aparitia optiunii de a plati 2 dolari pe fiecare postare si nu s-au aratat entuziasmati de idee.
Contactat de WSJ, purtatorul de cuvant al Facebook a declarat ca reteaua testeaza constant noi servicii si functii.
Unii analisti cred ca Facebook se pregateste sa adopte o strategie de tip "freemium", o combinatie intre "free" (gratis) si premium, prin care utilizatorii ar avea acces gratuit la serviciile de baza, dar ar plati un abonament sau taxe specifice pentru anumite functii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS