Suntem campioni la "statul de vorba" online si la download-uri
55% dintre romanii care stau la oras, cu varsta peste 15 ani, utilizeaza computerul cel putin o data pe luna, iar 51% acceseaza Internetul lunar sau mai des, arata un studiu GfK.
In Romania, Internetul este folosit in principal pentru a "sta de vorba" cu prietenii sau familia si pentru distractie. Fata de consumatorii din alte parti ale lumii, romanii utilizeaza mesageria instant in mult mai mare masura: 63% dintre utilizatorii de Internet din orasele Romaniei, fata de 32% dintre internautii din 26 de tari de pe toate continentele.
Utilizatorii din alte state prefera in schimb sa tina legatura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel putin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii romani.
Un alt rol important pe care il are Internetul este cel de sursa de divertisment. In Romania, in mediul urban, 44% dintre utilizatori asculta online muzica sau radio, 39% se uita la filmulete sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fisiere audio, iar 31% descarca fisiere video.
Cu toate ca si consumatorii din alte tari cauta divertismentul online, exista cateva diferente. Utilizatorii globali ai Internetului urmaresc transmisiuni video in aceeasi masura cu cei din orasele Romaniei (40%), insa mai putini dintre ei descarca fisiere video (doar 19%). De asemenea, la nivelul celor 26 de tari analizate, comparativ cu Romania, o mai mica parte dintre utilizatorii de Internet asculta muzica online (39%) sau o descarca (31%).
Utilitatea Internetului creste din ce in ce mai mult dincolo de posibilitatile de comunicare, informare si distractie pe care le ofera. Este folosit de un numar tot mai mare de utilizatori pentru a face cumparaturi, pentru a face plati sau pentru a-si administra conturile bancare.
In tarile analizate de GfK, 45% dintre consumatorii care folosesc Internetul cumpara online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzactii bancare, iar 31% platesc facturi folosind acest canal. In Romania situatia este foarte diferita, deocamdata tranzactionarea pe Internet aflandu-se la un nivel relativ redus. In medie, doar 13% dintre utilizatorii din mediul urban fac cel putin lunar cumparaturi pe Internet, 7% fac tranzactii bancare si 6% platesc facturi.
Retelele de socializare si comunitatile online sunt frecventate de tot mai multe persoane. 39% din totalul utilizatorilor de Internet cu varsta peste 15 ani la nivel mondial viziteaza cel putin lunar un astfel de site. In orasele Romaniei popularitatea retelelor de socializare este mai mica, totusi, 26% dintre cei care folosesc Internetul le frecventeaza macar o data pe luna.
Principalul scop este acela de a-si tine la curent prietenii si familia cu noutati despre ei, dar mai ales de a afla ce se intampla in viata acestora. Un alt motiv mentionat de majoritatea utilizatorilor este acela de a cunoaste si schimba idei cu persoane care au interese si hobby-uri similare. Nu in ultimul rand, cu toate ca rolul de catalizator al relatiilor profesionale pe care il au comunitatile online este mai redus, un numar semnificativ de utilizatori urmaresc oportunitati de afaceri si de angajare folosind acest canal.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS