"Riscul real este ca toti operatorii sa devina low-cost, ceea ce inseamna investitii mai mici, mai putine servicii si locuri de munca oferite", a declarat directorul general al grupului francez, Stephane Richard, pentru publicatia Journal de Dimanche, citat de Reuters.

Comentariile lui Richard au fost facute intr-o perioada turbulenta pentru piata franceza de telecomunicatii, a treia ca marime in Europa, unde operatorii deja existenti, fosta companie de stat France Telecom, SFR, detinut de grupul Vivendi, si Bouygues Telecom, incearca sa isi protejeze profiturile de compania Iliad, specializata in servicii broadband.

Fondatorul Iliad, Xavier Niel, a fost nevoit sa faca cerere de doua ori pentru licenta de operare si s-a confruntat cu opozitia puternica a operatorilor existenti, care nu au dorit intrarea pe piata a concurentului low-cost.

Noul operator, care isi comercializeaza serviciile sub numele Free, a lansat in ianuarie o oferta de apeluri nelimitate in Franta si majoritatea Europei si Statele Unite, cu mesaje text nelimitate si transfer de date prin telefonia mobila de 3 gigabiti, pentru 19,99 euro pe luna.

In conditiile in care in pret nu este inclus si un telefon, clientii nu sunt legati prin contracte pe termen lung.
France Telecom si Vivendi, primii doi mari jucatori din piata, au reactionat prin reducerea unor preturi pentru serviciile mobile, dar numai pentru ofertele fara telefoane.

Bouygues, aflat pe locul al treilea, este singurul operator care a raspuns strategiei Free cu o oferta similara. "Piata telecomunicatiilor are nevoie de investitii mari si de un nivel ridicat de calificare. Prietenii nostri de la Free isi vor da seama in curand de acest lucru", a spus Richard.

Unii analisti anticipeaza ca France Telecom, Vivendi si Bouygues vor deveni mai putin profitabili din punct de vedere structural, in conditiile in care Iliad va castiga cota de piata in anii urmatori.

Goldman Sachs anticipeaza ca intrarea pe piata de telefonie mobila a Iliad va provoca France Telecom pierderea a o treime din profitul operational pe piata interna, pana in 2015.

Vivendi si Bouygues sunt la randul lor expuse la o astfel de scadere. Vivendi obtine jumatate din profitul operational in Franta, iar Bouygues o treime.

Citeste si:

Europa isi face propria agentie de rating pentru a lua din puterea S&P, Moody`s si Fitch