Doar 8,4% din clientii operatorilor de telefonie din Romania au un smartphone. Companiile telecom au date diferite
Doar 8,4% din clientii operatorilor de telefonie mobila din Romania detin un terminal inteligent (smartphone), comparativ cu o medie de 14% intalnita la nivelul tarilor din Europa Centrala si de Est, potrivit datelor dintr-un studiu realizat de GfK in perioada mai - iulie 2011.
"14% dintre detinatorii de telefoane mobile din Europa Centrala si de Est detin un smartphone. La o privire mai atenta, cea mai mare incidenta a detinatorilor de smartphone este intalnita in Slovenia, Turcia si Lituania, in timp ce in tari precum Slovacia, Ucraina si Romania procentul detinatorilor de astfel de modele este modest", arata GfK.
In Romania, pe piata telefoniei mobile activeaza Orange Romania, Vodafone Romania, Cosmote Romania, Telemobil si RCS&RDS.
La finele lunii iunie, primii patru operatori aveau peste 25 milioane de clienti.
Insa, la nivel local, operatorii au date diferite fata despre vanzarile de telefoane. Spre exemplu, directorul comercial pentru segmentul persoane fizice al Vodafone Romania, Mihai Ghyka, spunea, la inceputul lui octombrie, ca rata de penetrare a telefoanelor inteligente (smarphone) in Romania se situeaza in jurul valorii de 5%, comparativ cu 8% la nivel mondial, cifre mai mari fiind intalnite in statele mai dezvoltate.
In ceea ce priveste vanzarile pe 2010, in iulie, directorul comercial al operatorului Cosmote spune ca telefoanele mobile inteligente au inregistrat o cota de piata de aproximativ 10% din totalul celor 3,5 milioane de aparate vandute. "Aceasta cota a cunoscut o crestere importanta anul trecut, intrucat producatorii de telefoane au lansat modele noi la preturi accesibile si cu capabilitati imbunatatite. Bazat pe vanzarile inregistrate in primele 6 luni ale anului, ne asteptam ca vanzarile telefoanelor de tip smartphone sa inregistreze cresteri semnificative comparativ cu anul 2010, atat datorita lansarilor de telefoane cu capabilitati foarte atractive la preturi accesibile, dar si prin prisma cresterii apetentei clientilor pentru astfel de terminale", explica Makris pentru incont.ro.
Telefoanele inteligente, folosite pentru navigarea pe internet si accesarea retelelor sociale
Potrivit studiului CEE Telco Industry Report 2011, cei care au un telefon inteligent acceseaza des si internetul pe mobil. "Acest grup progresiv de consumatori starneste interesul retailerilor, deoarece detinatorii de telefoane inteligente reprezinta 31% dintre persoanele care fac cumparaturi online", precizeaza GfK.
Detinatorii de telefoane inteligente reprezinta un target atractiv pentru industria publicitatii, deoarece probabilitatea de a-i atinge prin publicitatea online este considerabil mai mare in comparatie cu posesorii de telefoane clasice, potrivit datelor din studiu. "Detinatorii de smartphone sunt mai activi in accesarea internetului de pe telefonul mobil si prezinta un interes mai mare fata de serviciile online, cum ar fi cumparaturile online sau internet banking. Totodata, 75% dintre detinatorii de smartphone din regiunea Europei Centrale si de Est acceseaza retelele sociale pentru a comunica cu alte persoane", se mai arata in comunicat.
In general, mai putin de 20% dintre utilizatorii de internet din aceasta regiune a Europei fac cumparaturi online. "In Cehia, unde achizitiile online sunt cele mai populare comparativ cu restul regiunii, 54% din populatia online cauta chilipiruri. Slovacia si Slovenia sunt de asemenea lideri in regiune in privinta cumparaturilor online. In acelasi timp, exista loc de dezvoltare pe aceasta zona in tari precum Turcia, Ucraina si Kazahstan, tari cu o utilizare timida a cumparaturilor online", se mai spune in comunicat.
Studiul CEE Telco Industry Report 2011 a fost derulat pe un esantion de 15.000 de respondenti din 15 tari - Bosnia si Herzegovina, Croatia, Cehia, Estonia, Ungaria, Kazahstan, Letonia, Lituania, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia si Ucraina.
Citeste si
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS