Rasturnare pe piata IT. Cum a ajuns un produs Apple sa valoreze mai mult decat intreaga corporatie Microsoft
Statisticile arata ca vanzarile de iPhone-uri valoreaza mai mult deca cele ale gigantului Microsoft. Un gadget marca Apple care nici nu exista pe piata in urma cu cinci ani se vinde astazi mai bine decat orice produs de la Microsoft.
iGadgeturile de la Apple se vand mai bine decat orice produs al companiei americane infiintate de Bill Gates: sistemul de operare Windows, Office, consola Xbox, motorul de cautare Bing, sistemul Windows Phone si oricare alt produs pe care l-a creat Microsoft din 1975 incoace.
Pe 31 martie, la finalul primului trimestru al acestui an, iphone inregistra vanzari de aproape 23 miliarde de dolari, in timp ce intreaga corporatie Microsoft obtinea 17,4 miliarde de dolari, noteaza revista americana Forbes.
Valoarea de piata este destul de relativa. Pe de o parte, se poate masura cat valoreaza iPhone (atentie, nu Apple!) pe bursa versus cat valoreaza Microsoft. Acest lucru este destul de greu de realizat, iar cifrele pot sa nu fie concludente.
Succesul iPhone-ului se datoreaza, in mare parte brandului Apple, cele doua fiind practic imposibil de separat, scriu jurnalistii Forbes.
O alta metoda de masurat ar putea fi analiza profitului celor doi giganti IT. Din nou insa, ne lovin de comparatia dintre un produs si o companie. Cel mai probabil, iPhone nu ar fi inregistrat aceleasi vanzari daca ar fi fost comercializat de catre o alta firma.
Desi nu este intotdeauna relevanta, valoarea la care o companie ori un produs se raporteaza estre cea cotata la bursa, si nu cea a lichiditatilor. Vanzarile sunt cel mai usor de calculat si, dupa cum subliniaza si revista Vanity Fair, iPhone valoreaza astazi mai mult decat toata compania Microsoft. Lucrul cu adevarat remarcabil este faptul ca Apple a reusit sa atinga aceasta performanta intr-o perioada de recesiune.
Pe acelasi subiect: