Vanzarile Windows care ruleaza pe mai mult de 90% din PC-urile din intreaga lume au urcat cu numai 2% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in linie cu evolutia vanzarilor de computere personale, transmite Reuters. 

Windows a trecut astfel pe crestere dupa trei trimestre consecutive de scadere, insa dinamica vanzarilor nu a fost atat de puternica pe cat se asteptau unii analisti. 

Vanzarile Windows 7, cel mai nou sistem de operare al Microsoft, s-au stabilizat dupa lansarea din 2009, iar cresterea diviziei depinde acum de clientii business ai Microsoft, care continua sa investeasca in tehnologie, in pofida conditiilor economice dificile. 

Pe de alta parte, o buna parte dintre clientii Microsoft asteapta Windows 8, care ar putea fi lansat anul viitor, amanand orice achizitie. 

Actiunile Microsoft, care se mentin de zece ani in intervalul 20-30 de dolari, au scazut joi seara la New York cu 0,7%, la 26,85 dolari, dupa ce inchisesera sedinta bursiera la 27,04 dolari. 

Un factor optimist pentru Microsoft este potentiala revenire a diviziei de servicii online pe profit intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat.

Divizia, care include portalul MSN si motorul de cautare Bing, si-a redus pierderile la 494 milioane de dolari in trimestrul analizat, cel mai redus rezultat negativ din ultimele sapte trimestre.

Microsoft a pierdut 5 miliarde de dolari din 2009 pana in prezent la divizia de servicii online, investind masiv pentru a prinde Google din urma pe piata cautarilor online, scrie Mediafax.