Povestea unui esec neasteptat. De ce nu a functionat LinkedIn, reteaua care producea 25 milioane de dolari in patru luni
Cateodata un start-up se dovedeste a fi o miscare inteligenta. Au existat insa asemenea mici afaceri, care desi la inceput au cunoscut o crestere uriasa, in final s-au “desumflat” asemenea unei bule. Un exemplu in acest sens il reprezinta reteaua LinkedIn, care a atras peste opt milioane de utilizatori in doar patru luni si 25 milioane de dolari. Lucrurile stau cu totul altfel in prezent.
LinkedIn a beneficiat de atractia mass-media si a investitorilor inca de la debut. A crescut, astfel, de la 400.000 de useri pe care ii avea in decembrie 2003, la peste opt milioane in aprilie 2004.
Reteaua de socializare a fost perceputa de multi utilizatori din mediul corporatist si antreprenorial drept “o gura de oxigen” si o platforma pentru profesionisti, care imbina cu succes nevoia de socializare cu relatiile profesionale.
Initial, fondatorul categoriei Branchout al LinkedIn, Rick Marini, a atras peste 25 de investitori. 25 milioane de euro a produs LinkedIn in doar patru luni de zile. Cresterea impresionanta a scazut dramatic insa in ultimele doua luni din 2012: mai si iunie. Mai putin de jumatate dintre useri mai sunt activi luna de luna (aproape 2,7 milioane).
Ce a dus la colapsul neasteptat al start-up-ului din ultimul an, asadar? Potrivit Business Insider, Marini crede ca a gresit cand nu s-a axat pe fidelizarea clientilor sai. In prima faza, managerul s-a ocupat de atragerea utilizatorilor, ceea ce a crescut si interesul investitorilor. Insa userii sai nu au ramas loiali retelei dupa ce s-au inscris in comunitate, nu s-au atasat de brand.
Cu 45 de zile in urma, Marini si-a dat seama ca trebuie sa faca ceva in privinta asta. A pus ochii de cativa oameni de vanzari si a mai angajat ingineri, stiind ca reteaua sa are tot mai mult de suferit. In moment, angajatii LinkedIn lucreaza la un proiect de redesenare a conceptului retelei, care va fi lansat in cateva luni. “Pentru a construi o companie care sa reziste in timp, trebuie sa indeplinesti trei conditii. In primul rand sa fii dispus sa investesti in achizitii. Al doilea il reprezinta fidelizarea clientilor. Iar al treilea e monetizarea. Noi ne-am oprit la prima. Acum trebuie sa trecem la urmatorul pas”, le-a spus Rick Marini celor de la Business.
Intrebat de ce nu a facut aceasta miscare mai demult, fondatorul a declarat: “Ultimele sase luni am incercat sa ne mentinem la un nivel cat mai sus. Nu poti anticipa cresterea rapida ori scaderea drastica a unui proiect. Desi trebuie sa te ocupi de mai multe lucruri in paralel, uneori lucrurile nu-ti ies chiar asa cum le planuiesti si nu ai de ales. La un moment dat insa, trebuie sa ai curajul de a accepta faptul ca ai probleme si sa faci ceva in privinta asta.”
Citeste si:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS