Google a incercat de mai multe ori, fara succes, sa-si contureze o prezenta solida pe piata retelelor sociale. Google+ reprezinta insa cea mai ambitioasa incercare a companiei de la inceputul mandatului de director general al lui Larry Page, in luna aprilie.

VEZI cum functioneaza reteaua.

Page a introdus retelele sociale printre principalele prioritati ale Google, operatorul celui mai mare motor de cautare pe internet din lume, a carui pozitie ca principala poarta de acces catre informatia online este amenintata de popularitatea tot mai mare a serviciilor ca Facebook si Twitter.

"In trecut, si-au permis sa faca greseli cu initiativele de socializare. Nu mai au acest lux. Companiile care au succes in zona sociala a internetului vor castiga vizitatorii si accesarile, vor obtine fidelitatea utilizatorilor si, in final, banii din publicitate care sunt acum atat de importanti pentru Google", comenteaza Ray Valdes, analist la Gartner.

Platforma Google+ este disponibila pentru testare, iar structura este similara cu cea a Facebook, construita in jurul fotografiilor de profil si fluxurilor de informatii despre prietenii utilizatorului si despre subiectele care il intereseaza.
Analistii considera ca va fi dificil pentru oricine sa convinga internetul sa adere la un nou serviciu de socializare online.

"Va fi o batalie la deal pentru Google, din cauza efectelor de retea ale Facebook. Cu cat Facebook atrage mai multi utilizatori, cu atat mai greu va fi pentru Google sa-i fure", comenteaza un analist al Hudson Square Research, adaugand insa ca popularitatea Google pe cautari online si e-mail ar putea ajuta compania in zona retelelor sociale.

Facebook are in prezent aproape 700 milioane de utilizatori, conform unor firme de cercetare, scrie Bloomberg.

Cu ce plusuri vine noul serviciu de la Google: intimitate si securitate, sustin oficialii

Pentru a-si diferentia serviciu de cel al Facebook, Google sustine ca propria retea de socializare are o abordare superioara fata de intimitate si de securitatea datelor utilizatorilor, chestiune care a declansat in trecut numeroase controverse pentru ambele companii.

O caracteristica importanta a Google+ este organizarea prietenilor si cunostintelor in asa-numite "cercuri", utilizatorul avand optiunea sa publice poze, clipuri video si alte informatii care vor putea fi accesate doar de grupul sau grupurile desemnate de acesta.

Facebook a fost criticata pentru functiile complexe si confuze de intimitate si securitate a datelor, dar a introdus anul trecut o functie care permite utilizatorilor sa imparta prietenii in grupuri mai restranse.

Google+ functioneaza de ieri in regim de testare, cu un numar redus de utilizatori, numai pe baza de invitatie. Google nu a anuntat cand va fi disponibila reteaua publicului larg, precizand ca, in momentul de fata serviciul nu are spatii sau functii de advertising.

Citeste si:

Google, dat in judecata. Gigantului IT i se cer daune de aproape 300 milioane de euro

La ei se poate. Dupa Microsoft, Google a marit salariile angajatilor. Care sunt motivele