Google ramane in urma. Principalul motiv pentru care Apple striveste gigantul IT
Nu mai este o surpriza pentru nimeni ca produsele de la Apple sunt preferatele consumatorilor si se dovedesc a fi un succes de vanzari inca de la lansare. In acelasi timp, ceea ce face Google a ramas demult in urma. Si nu pentru ca produsele de la Google nu ar fi de calitate, ci pentru ca au o problema de design, comenteaza Business Insider.
Google TV, de exemplu, a fost un esec, din cauza designului care se pare ca a fost construit pentru consumatori carora le face placere, in continuare, sa cumpere televizoare, dar care sunt la fel de complicate ca si computerele.
De asemenea, sistemul de email de la Google – Gmail, i-a obligat ani de zile pe utilizatori sa foloseasca un format pentru conversatii care i-a bulversat pe cei carora le plac mailurile simple.
Android, sistemul de operare de la Google, pe de alta parte, in ciuda faptului ca are mai multe avantaje tehnice fata de iOS, de la Apple, este totusi mai greu de folosit si mai complicat decat cel de la Apple.
Problema cu aceste produse de la Google este, in viziunea celor de la Business Insider, ca acestea sunt facute pentru pasionatii de computere si de tehnologie, in timp ce produsele Apple sunt construite pentru oamenii de rand.
Si se pare ca obsedatii de tehnologie sunt destul de putini si nu reprezinta o piata suficient de mare care sa ajute Google sa devina o marca iubita de mase, pe modelul Apple.
Acest lucru se datoreaza si faptului ca Google a fost fondata de oameni care au urmat unele din cele mai prestigioase universitati din tara si este recunoascuta pentru faptul ca angajeaza unii dintre cei mai destepti profesionisti.
Apple, pe de alta parte, a fost fondata de un tanar care a renuntat la colegiu si care consuma droguri, dar care s-a dovedit a fi un geniu in ceea ce priveste designul produselor, ceea ce nicio scoala nu s-ar fi priceput sa-l invete mai bine.
Ca majoritatea celor care lucreaza la Google, Steve Jobs a fost stralucit, dar, in acelasi timp, nu ar fi fost niciodata angajat la ei. Algoritmul de angajare de la Google se bazeaza in principal pe backgroundul educational. Cu alte cuvinte, Jobs era un geniu, dar pe care Google nu l-ar fi valorificat niciodata.
In consecinta, pentru ca Google sa devina un brand de masa ar avea nevoie de mai multe genii ca Steve Jobs. Iar locul in care se gasesc asemenea genii nu sunt neparat cele mai prestigioase universitati care deruleaza cele mai bune programe IT din tara.
Universitatile din care Google angajeaza cu preponderenta sunt cele mai bune universitati tehnice, ca Stanford si MIT.
Pe de alta parte, Apple isi ia o parte din angajati de la Stanford, dar majoritatea celor pe care ii incadreaza provin de la Universitatea din San Jose.
Pe acelasi subiect: