De la cafea la fresh se trece printr-o simpla...achizitie. Starbucks investeste 30 milioane de dolari in sucuri naturale
Cel mai mare lant international de cafenele achizitioneaza businessul Evolution Fresh pentru 30 milioane de dolari, anunta Financial Times. Starbucks planuieste sa deschida un lant cu produse naturale, relateaza cotidianul britanic.
Starbucks are sediul principal in Seattle, Washington, dar opereaza peste 17.000 de cafenele in 51 de tari din intreaga lume. 11.000 dintre acestea se gasesc in Statele Unite, mai mult de 1.000 in Canada si aproape 700 in Marea Britanie. Avand in vedere succesul nebun pe care l-a cunoscut la niel global cu retelele de cafenele, Starbucks Corporation intentioneaza acum sa dea o noua lovitura: sa-si faca un brand si in domeniul sucurilor naturale.
Compania, care a revolutionat modul in care americanii isi savureaza cafeaua, a preluat pentru suma de 30 milioane de dolari producatorul Evolution Fresh Inc., din dorinta de extindere catre nisa sucurilor naturale, relateaza Reuters.
Potrivit oficialilor Starbucks, compania planuieste sa reinventeze segmentul super-premium al sucurilor naturale, o piata estimata la 1,6 miliarde de dolari. Prin achizitia Evolution, o firma cu sediul in San Bernardino, California, Starbucks are de gand sa deschida in 2012 un nou lant de magazine cu produse naturale – atat sucuri, cat si mancare sanatoasa.
Informatii suplimentare referitoare la noua directie a Starbucks nu se cunosc inca, dar firma americana cunoscuta in special pentru cafenelele sale, isi descrie noul business ca fiind un model de retail ce nu a mai fost promovat pana acum. „Nu cumparam pur si simplu un producator de sucuri. Ne folosim de aceasta achizitie pentru a ne repozitia pe piata, pentru a construi o afacere sanatoasa de miliarde de dolari, care sa reziste in timp”, a spus CEO-ul Starbucks, Howard Schultz, citat de Yahoo News.
Strategia celor de la Starbucks este sa se orienteze spre consumatorii care prefera produsele naturale. Compania americana vrea sa concureze serios cu branduri precum McDonald`s Corp. (cel mai mare lant de fast-food din lume) sau Dunkin` Donuts (lant de gogosi), care functioneaza in regim de franciza.
Starbucks a diminuat numarul caloriilor in bauturile si mancarurilor pe care le comercializeaza in lanturile sale. Totodata, compania si-a extins portofoliul de produse, asemenea retailerilor Seattle`s Best sau Via instant coffee. Mai mult, reprezentantii firmei prognozeaza ca in viitor numarul clientilor sai va depasi clientela celebrei cafele. Ultima achizitie Starbucks a constat in The Coffee Equipment Co. in 2008, care a dus la sfarsitul erei cafelei Clover.
Evolution, infiintat de fondatorul Naked Juice, a fost optiunea celor de la Starbucks avand in vedere ca produce si ofera cele mai sanatoase produse din lant, si anume: sucuri naturale din fructe si legume, dar si alte produse comercializate de catre retaileri precum Whole Foods, Safeway, Costco sau West Coast.
Evolution face parte din putinele companii producatoare de sucuri care inca mai cojeste, preseaza si stoarce fructele in loc sa foloseasca ingrediente substituente. De asemenea, compania utilizeaza un proces numit pasteurizare sub presiune – pentru a produce sucuri naturale fara incalzire. Starbucks vede aceste metode ca instrumente competitive pe nisa producatorilor de sucuri si care mentin calitatile nutritionale ale racoritoarelor, fara sa le strice gustul.
Starbucks nu a dezvaluit cate astfel de magazine va avea noul lant si nici unde vor fi amplasate noile magazine cu produse Evolution. Oficialii companiei au lasat insa sa se inteleaga ca acestea vor patrunde la inceput pe coasta de vest a Statelor Unite si vor avea cam aceeasi dimensiune a cafenelelor traditionale Starbucks.
Totodata, managerii intentioneaza sa-si extinda cateva dintre cafenelele Starbucks, creand anexe cu produsele Evolution si distribuindu-le pe acestea din urma si catre alti retaileri.
Citeste si: