Cum isi atrage Google angajatii FOTO
Puteti inota impotriva curentului in una din piscinele sale, puteti manca gratuit preparate specifice a sase bucatarii traditionale, puteti dezvolta proiecte proprii, puteti avea la picioare lumea intreaga: acesta este noul sediu central al gigantului Google, un simbol al unul stil diferit de a trai la locul de munca.
Intr-o dimineata californiana frumoasa de martie, in 2007, Robyn Beavers, noua si tanara directoare a programelor de mediu pentru companii isi conducea vizitatorii pe acoperisul cladirii 40 din campusul Google, potrivit Les Echos. Ajungand in varf, oaspetii au avut un soc vizual: majoritatea acoperisurilor plate ale imobilelor din campus erau acoperite de panouri gri-albastre imense (9.200 in total), instalatia solara oferind o imagine impresionanta.
Dupa aceasta experienta, compania a decis sa-si intensifice eforturile de a deveni un exemplu pentru celelalte firme, promovand utilizarea energiilor alternative prin intermedierea de contracte intre angajatii sai si furnizorii de panouri solare. Potrivit lui Beavers, programul s-a dovedit a fi un succes deoarece timpul necesar instalarii s-a redus, fiind masurat in luni de zile, scrie Ziarul Financiar.
Firma lui Larry Page si Serghei Brin nu se considera o intreprindere obisnuita. Pentru ei, nu este suficient ca o companie sa fie admirata pentru capacitatea de inovare tehnologica si rezultatele financiare. Paul Saffo, unul dintre cei mai fini observatori ai ecosistemului high-tech de la Silicon Valley, afirma ca "Ce este specific la Google este faptul ca cei doi fondatori l-au construit ca pe o religie".
Asemenea unei religii, Google are vocatie universala (pusa la dispozitie de toate canalele de transmitere a informatiei, mai ales de cele via Internet) si are ca principiu celebrul sau moto: "Nu fi rau" (engl. "Don't be evil"). Iar daca Google ar avea nevoie de o catedrala, aceasta ar fi in mod natural Googleplex. Lasand la o parte garajul in care Bill Hewlett si David Packard au fondat HP in Palo Alto in anul 1938, nu exista un loc mai emblematic pentru regiune decat acesta.
Proiectul arhitectural a fost conceput la mijlocul anilor 1990 pentru o alta vedeta a epocii: Silicon Graphics, un producator important de solutii IT de mare performanta, atat hardware cat si software. Acesta a fost cumparat de Larry Page si Serghei Brin in 2006 cu scopul de a construi un sediu care sa rivalizeze cu sediile centrale ale altor firme majore din regiune.
Situat in apropierea orasului Mountain View, inconjurat de parcuri si foarte aproape de laboratoarele NASA in care se testeaza prototipuri dintre cele mai secrete, ceea ce avea sa devina Googleplex era format din cladiri de marimi relativ modeste. Acestea erau foarte deschise unele fata de altele pentru a facilita comunicarea intre angajati si pentru a da impresia unui sediu birocratic central al unei multinationale cotate la bursa.
Citeste si
Harta revoltelor provocate in lume de cresterea pretului la alimente FOTO