Cu cat s-au ieftinit gadgeturile in ultimul deceniu. In 1985 un telefon mobil costa 3.000 de dolari
Legea lui Moore va mai fi valabila probabil doar un deceniu, semn ca progresul tehnologic exponential din alti ani nu mai poate tine pasul multa vreme. Creativitatea si inovatia devin de asemenea din ce in ce mai putin vizibile in lumea tehnologiei, explicand astfel absenta unei noi revolutii tehnologice semnificative. Consumatorii cauta mai degraba simplitate si cheltuie mai putin, lucru care ii determina si pe producatori sa incetineasca investitiile in cercetare si dezvoltare si sa se orienteze mai mult spre profitabilitate.
Gordon Moore a facut in 1965 o observatie despre progresul tehnologic. La acea vreme, cand tehnologia era intr-un stadiu relativ incipient de dezvoltare, Moore s-a aratat convins sa puterea de calcul se va dubla la fiecare aproximativ doi ani, evolutie masurabila prin numarul de tranzistori dintr-un cip.
Si, cel putin pana acum, a avut dreptate, contribuind chiar la materializarea teoriei devenite ulterior punct de referinta pentru industria IT, denumita in mod emblematic "legea lui Moore" - trei ani mai tarziu, in 1968, a pus alaturi de Robert Noyce bazele Intel Corporation, cel mai mare producator de microprocesoare din lume.
Dupa mai bine de patru decenii, in 2007, Gordon Moore a facut o noua observatie. Pe scena deschisa, in fata unei audiente de cateva mii de persoane adunate la un forum Intel din San Francisco, Moore a vorbit despre sfarsitul valabilitatii legii care ii poarta numele, preconizand ca tehnologia va atinge in 10, poate cel mult 15 ani, o limita dincolo de care producatorii de cipuri nu vor mai putea trece decat cu foarte mare greutate.
Nu e prima oara cand se pune in discutie o asemenea limitare, dar in ultimii ani, lipsa reala de inovatie si de creativitate din unele zone si absenta unei noi revolutii semnificative incepe sa fie privita drept un semn ca Moore ar putea avea din nou dreptate, scrie Business Magazin.
Citeste si
Cele mai scumpe cuvinte de cautare din lume. Cati bani castiga Google din publicitate