Desi arata ca niste pacanele, aceste aparate sunt de fapt cititoare de amprente. Seful de tura introduce in sistem cati kilometri are de parcurs fiecare sofer pe zi si de cati litri de benzina poate alimenta. Fiecare angajat se inregistreaza cand vine la munca, iar aparatul tipareste foaia de parcurs si trimite informatia la pompa.

Ajuns la pompa, soferul pune din nou degetul pe cititorul de amprenta, care il recunoaste si stie deja la cati litri de benzina are dreptul. Pompa se opreste automat la 10 litri limita maxima. Patronii au constatat ca dupa introducerea sistemului, economiile sunt substantiale.

La 3.500 de litri pe zi, cat consuma un parc auto cu zeci de camioane, buldozere si masini de gunoi economia este de aproape 30.000 de euro pe luna.

Acelasi sistem a fost introdus in 2009 la consiliul judetean Iasi, pentru a inregistra la ce ora vin si pleaca angajatii de la munca. Pana la urma responsabilii au renuntat la el.

O asemenea tehnologie ar putea elimina un sport des practicat la Parlament. Senatorii si deputatii n-ar mai putea sa voteze in locul colegilor care nu se afla in sala. in plus chiulangii ar putea fi foarte usor depistati. Compania care se ocupa cu aceasta tehnologie spune ca a trimis la Parlament o oferta prin 2007, dar ca n-a primit un raspuns nici pana acum

Votul pe baza de amprenta functioneaza in schimb in parlamentul bulgar, inca din 2010. Multi politicieni n-au fost de acord cu sistemul cand a fost introdus, dar n-au avut de ales, iar acum s-au obisnuit cu ideea ca nu mai pot vota in locul colegilor absenti.