7 pasi pentru o afacere de succes. Cum creezi un gigant online
Daca vrei sa incepi o afacere care ar putea sa-ti aduca o avere atunci ai putea sa incepi una online. Si asta pentru ca dezvoltarea masiva a internetului din ultima ani a dus la o explozie de business-uri infloritoare incepute la doar un click distanta, scrie The Independent.
Inainte de a incepe sa investesti ar trebui sa iei in calcul 7 sfaturi.
1. Fa-ti un plan de afaceri
Orice business nou trebuie sa se bazeze pe un plan de afaceri bine pus la punct. "Trebuie sa stii segmentul de piata cui te adresezi, sa-ti cunosti competitorii si resursele cu care pornesti la drum. Pregatirea si documentarea sunt esentiale", spun analistii.
Scopul unui plan de afaceri este sa convinga banca sau partenerii de afaceri sa investeasca in proiect. Trebuie sa fie succint si sa nu depaseasca 20 de pagini.
2. Gaseste-ti un segment de piata
Unul dintre cei mai importanti pasi este identificarea unei nise careia sa te adresezi. Astfel, trebuie sa cauti un segment unde nu exista un lider de piata sau sunt putine companii care au acelasi obiect de activitate.
3. Finantarea
Sunt mai optiune aici. Pentru multe afaceri, gasirea unui finantator este cea mai sigura cale. Bancile sau fondurile de investitii sunt o alta optiune. Insa, antreprenorii trebuia sa ia in considerare si dobanzile care pot impovaratoare in urmatoarii ani.
Daca alegi optiunea investitorilor: sunt doua varianta - business angeles sau fondurile de investitii. In primul caz, oameni de afaceri cu bani investesc intre 10.000 si 20.000 de lire sterline in afaceri mici. In plus, ii ajuta sa intre pe o anumita piata si le inlesneste contactul cu alte companii mai mari. In cel de-al doilea caz, investitia depaseste si 2 miliarde de dolari, iar acestia vor sa isi recupereze o mare parte a acestia din trei ani.
4. Site-ul companiei
Pentru ca afacerea ta este una online, trebuie sa investesti o suma considerabila in site. Si asta pentru ca interfata este cea care il va convinge pe client sa revina pentru alte cumparaturi.
Astfel, specialistii spun ca versiunea de baza a unui site costa 500 de lire sterline si poate ajunge si la 20.000 de lire sterline.
5. Marketing
Un alt punct pe care multi antreprenori il uita este promovarea, mai precis marketingul companiei. Cele mai eficiente canale de promovare sunt, la inceput, networkingul, cunostintele si reclamele online.
6. Tranzactiile clientilor
Atunci cand pui la punct site-ul ai grija ca si componenta de magazin online sa fie una "prietenoasa" si usor de folosit de clienti.
7. Ai rabdare
Nu te astepta sa ai succes rapid si nu renunta la slujba pe care o ai in prezent. Dureaza mai mult pana cand afacerea va fi profitabila, in multe cazuri putine se pot lauda cu un profit spectaculos.
Citeste si
10 lucruri incredibile despre economia Chinei
Adio zboruri de noapte pe Baneasa. Mii de pasageri, nevoiti sa isi schimbe planurile de calatorie