Românul ales de Elon Musk să construiască trenul viitorului. Pe el ar putea fi steagul României
Imaginaţi-vă că în şapte ani este posibil să călătorim 500 de km. în doar 30 de minute. Concret, cam cât e distanţa de la Bucureşti la Baia Mare. Va fi posibil şi datorită lui Denis Tudor, un român de numai 23 de ani care studiază în Elveţia.
Proiectul de transport al viitorului a început cu o întâmplare banală. Miliardarul Elon Musk, unul dintre cei mai influenţi vizionari ai zilelor noastre, s-a trezit blocat în traficul din California. Genialitatea lui Elon este recunoscută de toată lumea. El e cel care a lansat pe piaţa automobilul autonom Tesla şi care vrea să trimită oameni pe Marte până în 2024.
Elon Musk: ”Vrem să încurajăm inovaţia şi tehnologia transportului, să entuziasmeze oamenii în legătură cu noi modalităţi de transport, poate complet diferit faţă de ceea ce vedem astăzi.”
Aşa a luat naştere Hyperloop. Din traficul infernal. I-a venit pe loc o idee: să lanseze un concurs în urma căruia să poată dezvolta un mijloc de transport al viitorului. Un tren care să circule cu viteza supersonică, pe o infrastructură mai eficientă decât cele din prezent. Să acopere, în jumătate de oră, distanţa dintre LA şi San Francisco - 550 de kilometri, iar biletul să nu coste mai mult de 50 de dolari.
Peste două mii de echipe, unele formate din specialişti de la universităţi de top, au răspuns provocării. Printre ele, o echipă non-universitara, din care a făcut parte şi un român de 23 de ani. Este vorba despre Denis Tudor, pe atunci student la Electronică în Bucureşti, pe care l-am găsit astăzi în Elveţia, masterand la Politehnica din Lausanne.
Denis Tudor: ”Hyperloop e un concept care prezintă două mari părţi. Este vorba despre un tub vidat şi despre o capsulă care va circula în tubul vidat. Această capsulă nu atinge pământul, levitează deasupra unei şine de aluminiu. Ca un tren, dar cu o viteză foarte mare, adică poţi să spui că e ca o rachetă în tub vidat.”
În câteva săptămâni, echipa Rloop, din care făcea parte Denis, a schiţat trenul viitorului. Cei o sută de membri, din 14 ţări, nu s-au văzut în realitate nici măcar o dată. Totul s-a discutat online. Apoi, a urmat partea grea: să găsească bani pentru prototip. S-au gândit la crowdfunding. Adică să strângă bani pe internet. Aşa au aflat de ei cei de la NASA.
Denis Tudor: ”Am reuşit să strângem 100 de mii de dolari ca să putem construI prototipul.”
Campania online le-a adus în total 300.000 de dolari. Suficient cât să plece la drum cu prototipul.
Denis Tudor: ”Aici e prima oară când am levitat capsula, în Los Angeles, după cum se vede capsula sta încă pe roţi, iar aceste roți vor fi controlate astfel încât să stea doar pe levitaţie magnetică. După cum se vede, este cupru şi acum levitează capsula. A fost primul test al nostru.”
La începutul anului, Denis şi colegii săi au prezentat prototipul în faţa lui Elon Musk. După ce a câştigat premiul, Denis s-a înscris la master la Politehnica....din Lausanne. Se specializează în SMART GRID - adică reţele electrice ale viitorului.
Este hotărât să îmbunătăţească prototipul. Să construiască altul mai performant şi să uimească prin viteză. Tânărul din Mangalia a reuşit să-şi consolideze o echipă formată din studenţi, doctoranzi şi profesori pe care îi coordonează. Vrea să scrie istorie în transporturi.
Învaţă şi munceşte până la trei dimineaţa, însă e hotărât să îşi vadă visul cu ochii. Spune că vrea să ducă mai departe o parte din munca lui Henri Coandă.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS