Romanilor le plac tot mai mult platile online cu cardul! In 2009 au facut cu 75% mai multe ca in 2008
In locul orelor chinuitoare de hoinarit prin magazine, romanii s-au orientat anul trecut mai mult ca niciodata catre cumparaturile facute direct din fata calculatorului, cu ajutorul unui card bancar, trecand peste nenumaratele si, nu de putine ori, justificatele temeri de a se trezi cu contul gol. Astfel, in 2009, valoarea cumparaturilor online cu cardul a crescut cu 75% fata de anul precedent, la 92,8 milioane euro.
In Romania sunt aproximativ 12 milioane de carduri active si aproape jumatate dintre romani folosesc Internetul. Asadar, nu e de mirare ca valoarea comertului electronic cu plata online cu cardul a cunoscut o asemenea crestere.
Romanii au fost interesati in primul rand de telefoane si accesorii, care au avut o pondere de 45% din numarul tranzactiilor procesate prin ePayment, apoi de vacante, care reprezinta 38%, tot felul de servicii (de la plata abonamentelor la Internet si pana la achitarea darilor pentru diferite utilitati) cu o pondere de 10% si comert online cu amanuntul, 7%.
"Comertul electronic a fost un domeniu mai putin afectat de criza si continua sa ramana o industrie cu potential de crestere si in anul urmator. Situatia economica nefavorabila a determinat companiile sa aleaga solutii mai eficiente, cu rezultate usor de masurat si care presupun costuri mai reduse, astfel incat multe dintre ele s-au indreptat catre online", a declarat, intr-un comunicat citat de Mediafax, directoul executiv al Gecad ePayment, Carmen Sebe.
Numarul de tranzactii inregistrate in 2009 a fost de peste 1,24 milioane, de doua ori mai mare decat in 2008. In sistemul ePayment, au fost procesate 1,1 milioane de tranzactii, la un volum de 88 de milioane de euro. In 2009, valoarea medie a unei tranzactii a fost de 79 de euro, similara cu cea inregistrata in 2007 si in usoara scadere fata de 2008, cand valoarea medie a fost de 85 de euro.
Pentru 2010, ePayment estimeaza ca piata de tranzactii online cu cardul va creste cu 30%, iar Romcard estimeaza ca, la sfarsitul anului, se poate atinge o valoare de 120-130 milioane de euro.