Prima jumatate a anului 2009 a debutat cu o crestere a consumului casnic in valoare mai accentuata fata de perioada similara din 2008. Principalul factor care a influentat aceasta evolutie a fost valoarea mai mare platita de consumatori pentru cosul de cumparaturi, crestere de pana la 9%.

"Dupa acest prim avant curajos, in a doua jumatate a anului comportamentul de cumparare al gospodariilor a fost unul mai temperat. Cresterea valorii platite la un act de cumparare fata de a doua jumatate a anului 2008 a fost de doar 3%, pe fondul unei usoare cresteri a frecventei de cumparare”, declara Raluca Raschip, director departament Consumer Tracking GfK Romania.

Consumul de ulei a crescut cu 4% anul trecut

"Consumatorii au gatit mai mult in cadrul gospodariei, tendinta sustinuta de cresterea cantitatii de ulei achizitionata la nivel de gospodarie, in timp ce numarul de cumparatori a ramas constant. Cresterile au fost influentate cu siguranta si de scaderea puternica a pretului mediu platit pentru ulei, o diferenta de pana la 24% in 2009 fata de 2008”, se arata in cercetarea GFK.

 Tot pe un trend de crestere s-a situat si cafeaua ambalata.

"Orientarea catre consumul in-home este bine reflectata si de evolutia unei alte categorii - berea. In 2009, consumul casnic a crescut simtitor, cu 9%, in contextul scaderii ocaziilor de consum pentru categorie in afara casei. Ca si in cazul cafelei, producatorii au fost foarte activi in incercarea de a impulsiona consumul. Activitatile agresive de promovare i-au convins pe consumatori sa achizitioneze categoria mai des si in cantitati mai mari la un act de cumparare. Preferintele consumatorilor au fost destul de clare in ceea ce priveste tipul de ambalaj: PET-ul si berea ambalata la cutie fiind achizitionate cel mai mult”, scrie studiul companiei GFK.  

Intre produsele lactate care au beneficiat de o promovare intensa in 2009 se afla si iaurtul.
 
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2,200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.