Pe ce au cheltuit romanii banii in prima jumatate a anului. Portretul cumparatorului online
Fashion, carti si produse IT&C. Acestea au fost, in primele sase luni ale anului, industriile in care romanii au cheltuit cei mai multi bani prin e-Commerce. Valoarea medie a cosului de cumparaturi online a ajuns la 160 lei.
In prima jumatate a anului 2015, cea mai mare achizitie online realizata de romani prin intermediul platformei 2Parale s-a ridicat la aproximativ 33.000 lei, aproape dublu fata de perioada ianuarie - iunie 2014 (17.000 lei).
Valoarea medie a cosului de cumparaturi online s-a mentinut constanta, comparativ cu prima jumatate a anului trecut, situandu-se 160 de lei.
"Romanii cumpara online mai mult in prima parte a zilei: intervalul orar preferat pentru cumparaturile online prin intermediul 2Parale este 7 AM-12 PM, urmat indeaproape de 1 PM - 6 PM. In prima jumatate a anului 2015, varful de cumparaturi online a fost atins la ora 7 PM. In ceea ce priveste zilele cele mai favorabile cumparaturilor online in perioada ianuarie-iunie 2015, cele mai multe cumparaturi au fost realizate in zilele de joi, urmate de miercuri si marti. Data la care a fost atins recordul absolut al cumparaturilor online prin platforma 2Parale a fost 12 februarie 2015'", arata analiza 2Performant Network S.A..
Clasamentul industriilor profitabile in e-Commerce-ul romanesc
Conduc detasat segmentele fashion, carti si materiale didactice, respectiv IT&C, urmate de home&deco si cosmetice.
Romanii au scos din buzunar, in medie, 1.000 de lei pentru cumparaturi online pentru un pachet turistic, aproximativ 630 de lei pentru un produs IT&C, 220 de lei pentru un articol home&deco si 215 lei pentru achizitionarea unui articol pentru copii.
"In ceea ce priveste numarul de cumparaturi online, generate prin intermediul 2Parale, industriile care au performat cel mai bine au fost, in ordine, carti si materiale didactice, fashion si asigurari. Categoria de cosmetice a inregistrat o scadere a numarului de vanzari online comparativ cu anul 2014, in timp ce produsele de IT&C si asigurarile au devenit din ce in ce mai cautate", noteaza realizatorii studiului.
Ca numar de cautari inregistrate in prima jumatate a anului 2015, conform Google Trends, a crescut interesul pentru rochii, cu un varf de cautari atins in mai, urmate de smartphone-uri.