Fenechiu: "Situatia economica nu este in cea mai buna forma. O crestere reala in buzunare, din 2014"
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, afirma ca situatia economica din Romania "nu este in cea mai buna forma", dar este multumit de activitatea Guvernului si crede ca actiunile actualului Cabinet vor determina o crestere reala in buzunarele oamenilor, la inceputul anului viitor.
"Cred cu tarie ca ceea ce incearca actualul guvern sa faca va aduce Romania in situatia in care la inceputul anului viitor se va vedea si in buzunarele oamenilor o crestere reala. Cel mai important lucru pe care trebuie si avem obligatia sa-l facem astazi este acela de a atrage cat mai repede, de a aduce fondurile europene in Romania. Sunt atat de multi bani care vin gratis si sunt bani care raman in marea lor majoritate in economia reala, incat putem cu siguranta sa se vada o crestere reala in buzunarul oamenilor. (...) Al doilea lucru pe care trebuie sa-l facem este acela de a incepe sa facem performanta in companiile din Romania. Acest management performant pe care ni-l cere Comisia Europeana consider ca este binevenit. Daca il vom implementa cu succes, vom vedea si rezultatele", a spus ministrul la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica, la Pro TV.
El a precizat ca Programul Operational Sectorial de Transport, gestionat de ministerul Transporturilor, are in prezent rata cea mai redusa de absorbtie, dar se angajeaza ca pana la finele exercitiului financiar, rata sa fie cea mai ridicata dintre toate programele sectoriale. "Astazi, cu toate ca sunt doar de patru luni in minister, am o rata de contractare de peste 80%", a spus oficialul.
Potrivit ministrului, Comisia Europeana a dat un acord de principiu pentru introducerea metroului in axele de finantare europeana pentru perioada 2007-2013, iar in conditiile in care vor exista bani europeni se va putea lucra la "foc continuu", iar Magistrala V (Drumul Taberei - Universitate) ar putea fi finalizata pana in 2016.
"Avem o discutie foarte avansata cu domnul primar Oprescu si cu cei din Ilfov, pentru ca Autoritatea Metropolitana de Transport vrem sa fie sub tutela primariei municipiului Bucuresti, a Consiliului Judetean Ilfov si partial si a Ministerului Transporturilor. Aceasta autoritate sa se ocupe de tot transportul public de calatori in Bucuresti si in localitatile invecinate. Operarea metroului va fi in subordinea acestei autoritati metropolitane, iar dezvoltarea metroului va ramane in continuare la Ministerul Transporturilor", a adaugat Fenechiu, raspunzand unei intrebari.
Pe de alta parte, el a afirmat ca si-ar dori ca Romania sa nu mai aiba nevoie de un acord cu FMI. "Esti asistat doar atunci cand nu poti sa rezolvi niste lucruri, cand esti incompetent. Eu vreau sa nu mai fim o natie de asistati, ci sa fim o natie pe picioarele noastre, dar acest lucru nu-l putem face decat in momentul in care economia functioneaza", a spus ministrul Transporturilor.
Acesta a precizat insa ca la jumatatea anului se va pune problema prelungirii acordului. "Multe obiective nu sunt indeplinite, incepand de la arierate, continuand cu privatizarea companiilor si multe altele. Dincolo de asta, noi avem in continuare nevoie de banii de la FMI, pentru ca ei din nefericire au fost luati si tocati", a afirmat oficialul.
Intrebat daca este nevoie de alti bani de la FMI, Fenechiu a spus ca nu crede acest lucru, in conditiile in care Romania se gaseste intr-o situatie economica care ii permite sa se imprumute foarte ieftin de la multe institutii financiare din lume.
"Eu vreau sa va spun ca de cand sunt ministru al Transporturilor am foarte multe oferte. (…) Am lansat un memorandum in Guvern prin care intentionez sa realizam, eu voi propune zece parteneriate mari public-private sau concesiuni in Romania, si o sa-i propun premierului o solutie prin care vom putea investi in urmatoarea perioada in jur de 10 miliarde de euro in infrastructura romaneasca, prin parteneriate public-private. Am gasit solutia financiara pentru a face acest lucru", a spus Fenechiu, fara sa ofere detalii.
Guvernul a decis in martie sa transmita FMI o scrisoare in care sa solicite oficial prelungirea cu trei luni a actualului acord stand-by si inceperea discutiilor pentru incheierea unui nou aranjament, document care va fi semnat de ministrul Finantelor si guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei.
La inceputul acestui an, Guvernul a solicitat FMI ca evaluarea acordului stand-by sa fie discutata de Consiliul Director al institutiei in luna mai, pentru a avea timp sa indeplineasca o serie de preconditii care privesc angajamente intarziate si evolutia bugetara, iar o noua misiune ar urma sa vina la Bucuresti in iulie.
Romania are in derulare un acord preventiv cu FMI si UE in valoare de 5 miliarde euro, fonduri care nu vor fi accesate decat in caz de necesitate. Actualul acord a fost parafat in primavara anului 2011, odata cu inchiderea intelegerii incepute in 2009.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS