Cele 3 scenarii de inlocuire a taxei auto
Proprietarii de masini din Romania ar putea avea parte de o surpriza neplacuta. Potrivit unor surse oficiale din industria auto, Ministerul Mediului analizeaza trei scenarii de inlocuire a taxei auto. Cel mai mare impact l-ar avea insa introducerea unui impozit pe masini, calculat pentru fiecare autoturism in parte, in functie de cat de mult polueaza. Acesta ar urma sa fie achitat anual de toti soferii, fiind numit un timbru de mediu.
Unul dintre scenarii presupune, potrivit unor surse oficiale din industria auto, inlocuirea taxei actuale cu un impozit anual numit "timbru de mediu". Noul bir ar urma sa fie platit de fiecare proprietar de masina in functie de noxe, de vechime si de capacitatea cilindrica. Birul s-ar adauga la impozitul achitat anual.
O alta varianta propune pastrarea actualei taxe de inmatriculare, eventual micsorata, dar si achitarea unui impozit anual pe poluare, dupa modelul practicat in cateva state europene. Evident si in cazul acesta, cele doua taxe nu inlocuiesc impozitul local.
Pana acum, niciuna dintre ipoteze nu a fost confirmata de oficialitati. "Timbrul de mediu este in lucru. Discutam variante si cand o sa avem proiectul va garantez ca el va fi pus in dezbatere publica. Depindem de Comisia Europeana", a declarat Rovana Plumb, ministrul mediului.
"Au o mare gaura in buget pe care trebuie sa o acopere acum, dar in acest moment nu cred ca ar putea sa introduca un nou impozit", relateaza Ion Lixandru, vicepresedintele UNTRR.
Potrivit unei estimari a Ziarului Financiar, piata auto din Romania valoreaza peste 2,5 miliarde de euro, iar anul trecut statul a incasat de la cele aproximativ 240.000 de masini inmatriculate peste 120 milioane de euro.
"Impozitul ar fi mult mai bun pentru guvern pentru ca ar asigura venituri mult mai mari. Ar fi vorba despre aplicarea lui pe intreg parcul auto de peste 4 milioane de autoturisme si nu doar pe 200 de mii de masini care se inmatriculeaza anual", explica Bogdan Alecu, editor ZF.
Cel mai probabil, forma finala a taxei auto va fi lansata in dezbatere publica peste o saptamana.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS