Romanii si britanicii, cei mai mari cheltuitori din Europa in perioada sarbatorilor
Romanii si britanicii sunt in topul celor mai mari cheltuitori din Europa in perioada sarbatorilor. Cei din Regat intentioneaza sa dea cei mai multi bani pe cadourile de Craciun anul acesta, 420 de euro de persoana, cu 17% mai mult decat in SUA. Romanii, raportat la venituri, sunt cei care intentioneaza sa cheltuiasca cel mai mare procent din veniturile lunare nete, respectiv 32%, arata un nou studiu.
In Europa, cheltuielile de Craciun raman constante, in pofida imbunatatirii situatiei economice in multe tari europene, potrivit studiului ING "Liga cheltuielilor de Craciun".
Cetatenii din Marea Britanie se pregatesc sa cheltuiasca cel mai mult pe cadourile de Craciun din acest an, comparativ cu cei din restul Europei, SUA si Australia. Acestia intentioneaza sa se lipseasca, in medie, de 420 euro in perioada sarbatorilor; urmatorii mari cheltuitori sunt cei din SUA (360 euro) si Luxemburg (300 euro), in timp ce Australia (200 euro) se plaseaza la jumatatea clasamentului alaturi de Germania, Spania si Italia (200 euro).
"Cu toate acestea, desi locuitorii Marii Britanii sunt dispusi sa cheltuiasca cel mai mult, studiul arata ca romanii sunt cei care intentioneaza sa aloce pe cheltuielile de Craciun cel mai mare procent din veniturile lunare nete. Acestia vorsa investeasca 110 euro pe cadourile de Craciun, chiar daca suma se ridica la aproximativ 32% din venitul lunar net", sustin autorii studiului.
Republica Ceha (25%) si Marea Britanie (15%) ii urmeaza in ceea ce priveste cheltuielile de Craciun in raport cu venitul net.
Cu toate ca situatia economica s-a imbunatatit in cea mai mare parte a Europei, studiul releva ca majoritatea europenilor isi mentin in acest an o abordare prudenta privind cheltuielile de Craciun si intentioneaza sa investeasca o suma similara cu cea cheltuita in 2014. Doar unul din sase europeni (16%) intentioneaza sa cheltuiasca mai mult in 2015.
In plus, o treime dintre europeni (33%) au economisit pentru Craciunul din acest an, cei mai multi fiind cei din Marea Britanie (43%) si Romania (42%). In plus, mai putin de una din zece persoane din Europa (9%) s-a indatorat pentru cheltuielile de Craciun anul trecut, ceea ce arata ca majoritatea au o abordare prudenta.
Nemtii sunt cei care declara in numar cel mai mare ca vor stabili un buget clar pentru Craciun (63%), in timp ce locuitorii din Polonia si Belgia (50%) nu sunt siguri ca vor face acest lucru.
"Diferentele culturale in modul in care europenii sarbatoresc Craciunul, precum si factorii economici, influenteaza cel mai probabil valoarea si proportia veniturilor cheltuite in aceasta perioada. De exemplu, cheltuielile mai mici din Belgia si Olanda ar putea fi explicate prin faptul ca acestia sarbatoresc Sinterklaas la inceputul lunii decembrie", arata studiul.
Cand sunt comparate cheltuielile din SUA cu cele din Europa, ies la iveala diferente semnificative.
"Cu toate ca majoritatea celor din SUA isi cunosc bugetul pentru cadourile de Craciun (67%), ei sunt si cei mai predispusi sa se indatoreze pentru a sarbatori Craciunul. Unul din cinci locuitori SUA (20%) a apelat anul trecut la credit pentru a acoperi costurile de sarbatori. In plus, mai mult de un sfert din americani (27%) intentioneaza sa cheltuiasca o suma mai mare in acest an, comparativ cu 2014", afirma autorii studiului.
Cati bani cheltuiesc romanii pentru cadourile de Craciun cumparate online
Romanii care fac cumparaturi online in perioada sarbatorilor de iarna vor achizitiona cadouri de aproximativ 570 de lei, intentionand ca pentru un singur dar sa aloce circa 96 de lei, arata un studiu.
Cei mai multi (64%) vor oferi cadouri in primul rand celor din familie, in timp ce una din doua persoane va darui si rudelor apropiate, potrivit studiului Compari.ro realizat de GKI Digital.
Aproape o treime dintre persoanele active online se pregatesc cu daruri pentru prieteni, in timp ce doar 10% dintre cei intervievati isi vor surprinde cu un cadou colegii de munca sau alte cunostinte.
Cei mai multi (73%) dintre cumparatorii online se inspira pentru idei de cadouri cautand pe internet si 47% din materiale promotionale si flyere. Pe locul 3 in topul celor mai populare surse de inspiratie se afla chiar abordarea directa a destinatarului.
De altfel, in cautarile din mediul online pentru cadourile de sarbatori, 75% dintre respondenti urmaresc ofertele magazinelor online si 74% acceseaza motoarele de cautare.
Rolul paginilor de comparare a preturilor au crescut de anul trecut cu 70% in topul surselor de informare ale romanilor.
In decembrie, 87% dintre cei intervievati intentioneaza sa achizitioneze cadourile de Craciun din magazinele online, iar 57% vor fi prezenti si in centrele comerciale. Magazinele traditionale si de specialitate sunt a treia optiune, la o distanta considerabila de primele doua, doar 28% dintre intervievati declarand ca vor cumpara cadouri de aici.
Cele mai puternice criterii pe baza carora aleg magazinele online sunt pretul produsului si credibilitatea magazinului, iar in cele din urma de posibilitatea accesului imediat la produs.
Articolele de imbracaminte, cosmeticele, jucariile pentru copii si produsele electronice sunt in topul preferintelor celor care achizitioneaza in mediul online.