Sunt deja 400.000 de clienti in intreaga tara, dar si afaceri de zeci de milioane de euro.

Din abonamente care pleaca de la 10 euro lunar, clinicile particulare au ajuns acum sa incheie contracte de sute de euro.

Andreea are o afacere in Brasov. Asadar isi permite sa se trateze in reteaua medicala privata. Plateste 50 de euro lunar pentru un abonament care ii acopera si consultatiile si investigatiile.

"Ce m-a incantat cel mai mult este serviciul second opinion care este un serviciu pentru strainatate", spune Andreea.

Asta inseamna ca femeia poate sa ceara, oricand are dubii, trimiterea actelor medicale si a diagnosticelor pentru expertiza in Austria, Germania, Ungaria, Franta, Anglia sau Italia.

Si in Bucuresti, ofertele cresc, odata cu extinderea pietei.

Ca sa isi fidelizeze abonatii, o clinica ofera discount-uri peste discount-uri. Cu un card medical, abonatul are reduceri de pana la 20% la librarii, magazine de copii sau chiar agentii de turism.

In alte clinici, atragerea clientilor se face prin reduceri, acordate celor care isi inscriu si rudele in sistem. Concret, cine are un abonament de copil primeste reducerea pentru cel de-al doilea nou nascut, iar cei care au contract pentru intreaga familie pot obtine discount-uri in cazul varstnicilor.

Prognozele arata ca piata de abonamente individuale private va creste si in 2011 cu cel putin 15%. Asta, in ciuda faptului ca statul acorda sistemului privat de sanatate din Romania mai putin de 10% din banii incasati din contributiile de sanatate.