Care sunt cele mai ieftine produse din hipermarketuri? VIDEO
De cand ne-a incoltit criza, consumam tot ce este mai ieftin, spre bucuria marilor lanturi de magazine. Toate vor sa vanda cat mai multe produse sub marca proprie, pentru ca romanii au inceput sa nu se mai uite la firma, ci la pret. Producatorii care au deja un renume se simt, insa, amenintati si spun ca un aliment cu 30% mai ieftin este obligatoriu si de o calitate mai proasta. Disputa dintre cele doua parti va fi transata cu siguranta numai de clienti.
Din cele 2.000 de tone de mustar pe an, plus alte cateva sute de tone de ketchup si maioneza produse de o fabrica din Sibiu, doar 40 % din productie este vanduta pe cont propriu, iar restul ajunge in hipermarketuri.
Toate lanturile Carrefour, Cora, Real, Metro, Mega Image, Penny sau Profi vand alimente, cosmetice, produse de igiena sau scutece, pe care pun marca proprie. Preturile sunt cu 20 pana la 40% mai mici fata de marcile cunoscute la nivel national. Dar marii producatori sustin ca pretul mic poate ascunde o calitate mai slaba.
"Daca intr-un tip de salam avem un procent de carne, de slanina si de alte componente, atunci, ca sa scoti un pret mai mic, reduci procentul de carne", explica Dragos Frumosu, presedintele Federatiilor Sindicale din Industria Alimentara.
"Nu asta e diferenta intre un brand privat si unul national. Ei investesc mult in marketing. Noi facem marketing pentru marca noastra si automat preturile sunt mult mai mici", se apara Catalin Sbarna, manager marci private Carrefour.
Cine cumpara astfel de produse?
Cele mai fidele sunt doamnele care au in medie 50 de ani si castiga sub 1.000 de lei pe luna. Apoi, mai sunt si barbatii tineri care vor sa fie eficienti si studiaza foarte bine raportul calitate/pret. Si din cand in cand romancele cu un venit pana in 2.000 de lei, care vaneaza promotiile.
In prezent lanturile de magazine vand intre 5 si 10% dintre produse sub marca proprie. Tinta lor este sa cucereasca 20% din piata, in timp ce marile branduri se tem ca incet, incet vor fi scoase din supermarketuri.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS