Brandul de tara al Romaniei, 141 mld. dolari, in crestere cu 11% comparativ cu 2014. Cat a sters scandalul Volkswagen din valoarea brandului Germaniei si care e cel mai puternic din lume
Romania se situeaza si in acest an pe locul 48, intr-un clasament al primelor 100 de tari ca valoare a brandului de tara, la fel ca in 2014. Cu toate acestea, valoarea a crescut cu 11% pana la 141 de miliarde dolari, arata un studiu Brand Finance.
Romania este devansata de tari precum Nigeria (locul 41), Iran (locul 46) sau Bangladesh (locul 47). Se situeaza insa in fata unor tari precum Ungaria (locul 53), Grecia (locul 59), Slovacia (locul 60), Slovenia (locul 62) sau Bulgaria (locul 74).
La nivel global, Brand Finance sustine ca scandalul Volkswagen a sters 191 miliarde dolari (minus 4%) din valoarea brandului de tara al Germaniei, care in prezent este evaluat la 4.200 miliarde de dolari.
Brandul SUA a ramas cel mai valoros din lume, 19.703 de miliarde de dolari, in crestere cu 2% comparativ cu anul trecut.
Pe locul secund se situeaza brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, in scadere cu 1% comparativ cu 2014.
"Pe o piata globala, brandul de tara este unul din cele mai importante active ale oricarui stat, incurajand investitiile, adaugand valoarea exporturilor si atragand turisti", a declarat directorul Brand Finance, David Haigh.
Studiul Brand Finance Nation Brands calculeaza valoarea brandului unei tari pe baza mai multor criterii grupati sub trei piloni: bunuri si servicii, turism, investitii si societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al tarii respective, transmite Agerpres.