Boicotul continua: Nu se mai vorbeste de "ocolirea" benzinariilor pentru trei zile, ci despre saptamani si chiar luni!
La mai putin de o zi, dupa ce boicotul organizat pe Facebook impotriva benzinariilor s-a incheiat, tot pe Internet, au inceput sa circule solicitari de participare pentru un nou protest, care sa inceapa de astazi si timp de doua saptamani nimeni sa nu mai alimenteze. Nu este insa singura "invitatie" pentru un nou boicot! Se organizeaza deja "proteste" si pentru luna februarie!
"Incepand cu joi, 20 ianuarie, timp de doua saptamani, sa nu alimentam de la nicio benzinarie OMV Petrom. Restul benzinariilor ne asteapta. Fara clienti sau cu o reducere de 75-80% a clientilor, pe o durata de doua saptamani, OMV va avea pierderi considerabile, estimate la zeci de milioane de euro", se arata in mesajul transmis pe Internet.
Initiatorii cred ca la presiunea publica, OMV Petrom va ceda si va reduce preturile!
Ei anunta ca, in 1998, in Franta, s-a aplicat exact acelasi gen de protest, iar Shell a rezistat doar cinci zile, apoi a cedat. Cei care primesc mesajul sunt indemnati sa-l transmita mai departe.
A fost creat chiar si un blog pe tema ieftinirii benzinei: ieftinitibenzina.blogspot.com!
Potrivit unui sondaj, publicat pe acest blog, si la care au participat pana la ora transmiterii acestei stiri 4.370 de oameni, intrebati de la ce benzinarii nu vor alimenta in luna februarie, 2.706 au raspuns OMV Petrom, 760 au raspuns Rompetrol, 333 au spus MOL si asa mai departe.
Potrivit datelor de pe reteaua de socializare Facebook, peste 26.000 de soferi nu au intrat in benzinarii in zilele de 17, 18 si 19 ianuarie!
Protestele au loc in contextul in care pretul benzinei a ajuns la valori - record, depasind in majoritatea cazurilor 5 lei pe litru.
In afara de grupurile de pe Internet, soferii din marile orase din tara au planificat la randul lor si alte proteste!
Compania numarul 1 tinta a boicotului este OMV Petrom, liderul pietei interne de distributie carburanti!
Tot OMV Petrom pare a fi si tinta principala a protestului Federatiei Operatorilor din Transporturi care anunta ca va refuza sa cumpere, timp de doua luni, benzina de la anumite statii.
Cea mai mare organizatie patronala a trasnportatorilor a trimis recent o adresa catre toti membrii sai prin care propune un embargo total impotriva benzinariilor OMV Petrom, iar protestul este programat sa tina cel putin doua luni.
De ce OMV Petrom? Pentru ca vinde la ora actuala circa 40% din carburantii consumati in tara noastra si vanduti la pompe!
"Prin boicotarea OMV Petrom putem obliga toti benzinarii sa reduca preturile carburantilor! Chiar putem creste prin bun simt si responsabilitate!", scriu initiatorii in profilul uneia dintre paginile Facebook "dedicate", facandu-se referire la campania de imagine derulata de OMV Petrom: "Romania poate creste prin bun simt si responsabilitate"!
In replica, oficialii OMV Petrom au declarat pentru incont.ro ca fac tot posibilul sa pastreze cele mai mici preturi la carburanti din piata si ca au o "politica moderata de scumpiri".
Acestia au mai spus ca tarifele actuale de la pompe nu reflecta cresterile din ultima perioada, care s-au produs asupra elementelor componente ale pretului produselor petroliere, cum ar fi cotatia internationala a titeiului, cotatiile produselor petroliere, accizele sau evolutia dolarului s.a.m.d..
"Nu intentionam sa reducem preturile in perioada urmatoare ca efect al presiunii publice. Noi ne vom pastra politica de preturi, iar acestea vor varia in continuare in intervalul plus sau minus pana la 5%, in functie de trafic, locatie, concurenta din zona respectiva", au explicat reprezentantii OMV Petrom.
Preturile carburantilor sunt atat de mari in Romania din cauza taxelor percepute de stat, a eficientei scazute a rafinariilor, dar si a tarifelor platite pentru procesare, transport sau descarcare, mai mari decat in alte tari din regiune si nu numai, sustin oficialii companiilor petroliere, care explica punct cu punct de ce benzina a ajuns atat de scumpa!
Nu toti soferii care si-au manifestat interesul pentru aceasta campanie de protest sunt de acord cu beneficiile pe care le va aduce "boicotul".
De exemplu, Rares Zimbran spune pe Facebook ca libertatea de miscare pe care ti-o da folosirea unui autoturism este incontestabila, dar el crede ca "indiferent cat va creste pretul benzinei, oamenii tot vor alimenta".
Un alt sofer, Liviu Aioanei, arata ca "in alte tari s-a recurs si la boicotarea pe rand a statiilor de alimentare cu combustibil, a anumitor firme, pana ce acestia au dat faliment sau au micsorat pretul pentru a ramane pe piata".
Octavian Danciu crede insa ca ideea nu este deloc buna pentru ca OMV Petrom detine cea mai mare cota de piata, dar are si cele mai mici preturi.
Protestele au inceput in mai multe orase din tara, inca de la finele anului trecut si continua!
Zeci si chiar sute de soferi s-au strans in benzinarii, incercand sa blocheze activitatea unora dintre ele si au cumparat combustibil in valoare de unu sau zece bani, au ales sa plateasca cu monede si au folosit cat mai multe dintre serviciile gratuite pentru a bloca activitatea din statii.
Mesajele de sustinere a campaniei circula deja pe messenger si Facebook, dar si pe bloguri!
Pretul benzinei a sarit in aer de la finele anului trecut si pana acum, iar la ora actuala cu foarte mare greutate mai pot fi gasiti carburanti sub 5 lei pe litru! Partea proasta este ca Romania are preturi mai mari la carburanti decat Luxemburg chiar daca puterea de cumparare este exact invers.
Cauzele sunt multiple: cert este insa ca perspectivele sunt sumbre, iar unele voci vorbesc de benzina de 7 lei!
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS