Boeing-urile 737, la control. Inclusiv cele din Romania VIDEO
Avionul american aterizat de urgenta cu fuselajul spart genereaza reactii neasteptate si la Bucuresti. Boeing si-a anuntat clientii ca trebuie sa treaca la verificari de structura la toate modelele 737 care au inregistrat peste 30.000 de aterizari.
Nu mai putin de 16 avioane similare sunt operate de companii romanesti.
Este cosmarul oricarui pasager care a zburat vreodata: sa vada cerul printr-o gaura in fuselaj. Un astfel de avion a aterizat de urgenta la sfarsitul saptamanii trecute in Statele Unite, pentru ca a doua zi un alt Boeing 737 din seria 300 sa aiba probleme de presurizare. Compania da vina pe oboseala materialului, in timp ce constructorul cauta cauzele in laborator, dar pune incidentul si pe proasta intretinere.
Daca la automobile masuram uzura in ani si kilometri, la avioane vorbim tot de ani, insa aterizarile si decolarile sunt cele care isi pun cel mai mult amprenta asupra starii tehnice.
Spre deosebire de masini, avioanele sunt verificate structural nu doar inainte de fabricatie. In laboratoarele din Bucuresti, specialistii romani sunt printre cei care fac teste de rezistenta si oboseala materialelor.
Patru avioane din flota Tarom sunt Boeing-uri 737 din seria 300. Media de varsta a flotei Tarom este de noua ani, relativ tanara. Mult mai vechi sunt avioanele Blue Air, care mai au o rezerva de cel mult 2000 de aterizari.
Testarile pentru uzura se fac conform unui calendar strict. Intre revizii, aeronavele incaseaza insa de multe ori socuri sau lovituri, iar efectele sunt masurate numai la verificarile ulterioare.
2000 de Boeing-uri 737 din seria 300 zboara pe sase continente. Cele mai tinere au iesit din productie acum 10 ani si sunt considerate printre cele mai sigure.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS