De cand fenomenul social media a luat proportii, oamenii au devenit constienti ca odata ce isi expun viata privata in mediul online le va fi greu mai apoi sa pastreze discretia.

Companiile din sfera Internetului se straduiesc sa pastreze echilibrul fragil intre beneficiile oferite de socializarea din online si caracterul personal al unor informatii. Un exemplu in acest sens este si cazul Facebook, recent acuzata ca a facut publice date ale utilizatorilor, care ar fi trebuit sa ramana ascunse.   

LinkedIn este ultima companie din Silicon Valley, care se regaseste in mijlocul unei dispute privind protectia datelor. O noua petitie a fost lansata online, pe site-ul Change.org, in care semnatarii cer retelei sa isi protejeze mai bine membrii de potentialii urmaritori. Mai exact semnalul de alarma a fost tras de utilizatoarea Anna R., din Columbus, Ohio, care cere LinkedIn sa adauge o simpla caracteristica de blocare a userilor nedoriti, astfel incat, odata setata, acestia sa nu mai poate vizualiza anumite profiluri de pe site. Femeia sustine ca a lansat petitia dupa ce a a devenit victima unui urmaritor agresiv, care o hartuia si ii facea avansuri sexuale la munca, fortand-o sa isi paraseasca jobul. In timp, metodele sale s-au extins la trimiterea de e-mailuri, telefoane si alte activitati prin intermediul retelelor de socializare. Dar, in timp ce Anna a reusit sa ii blocheze accesul pe Facebook si Twitter, aceasta sustine ca s-a lovit de un obstacol cand a vrut sa faca acelasi lucru pe LinkedIn.  

"Am scris serviciului de relatii cu clientii al LinkedIn, cerand informatii despre cum pot sa blochez un utilizator si mi s-a raspuns ca acest lucru nu este posibil, decat in cazul in care membrul respectiv are interzis sa isi creeze un cont de LinkedIn, in virtutea unui ordin judecatoresc. Asa ceva este ridicol pana la extrem. Stim din experienta altor retele de social media cat de usor este sa se implementeze o asemenea caracteristica", a scris Anna in petitie.  

Niciun purtator de cuvant al companiei nu a dorit sa comenteze situatia.   

Potrivit indicatiilor de pe site, nu exista intr-adevar nicio modalitate de blocare a unui utilizator. Singura varianta este aceea de a schimba numele sub care esti inregistrat sau sa-ti setezi profilul in asa fel incat sa nu fie vizibil decat celor logati pe site, niste masuri care nu rezolva foarte multe, avand in vedere ca oricine isi poate creea un cont.   

Reteaua LinkedIn a atins anul acesta 200 de milioane de utilizatori si se adreseaza in special mediului de afaceri si celor care cauta un loc de munca. In comparatie cu alte medii de socializare online, limbajul folosit aici este unul mult mai decent si mai profesional. Insa, din cauza faptului ca tot mai multe persoane au inceput sa o foloseasca, aceasta si-a mai pierdut in timp din aceste atribute.  

In comentariile la petitia depusa se gasesc mai multe persoane care se plang de acelasi lucru, anume ca nu se pot proteja de cei care le urmaresc.  

Anna R. vrea sa stranga 10.000 de semnaturi prin petitia sa si pana acum numarul lor a ajuns deja la 6.800. Printre cei somati sa ia atitudine se numara cinci directori ai retelei de socializare, inclusiv CEO-ul Jeff Weiner.