Profitul Google a scazut cu 5,3% in al treilea trimestru, pe fondul incasarilor mici din publicitate, desi veniturile au crescut considerabil
Google
Profitul Google a scazut cu 5,3% in cel de-al treilea trimestru al acestui an, la 2,81 miliarde de dolari, fata de aceeasi perioada a anului trecut, in pofida unui avans puternic al veniturilor, pe fondul incasarilor mai mici generate de publicitatea online si al cheltuielilor mai mari.
Profitul net a scazut cu 5,3%, la 2,81 miliarde de dolari, prin comparatie cu al treilea trimestru din 2013, cand s-a situat la 2,97 de miliarde de dolari.
In schimb, veniturile totale ale companiei au urcat cu 20% in al treilea trimestru, la 16,52 miliarde de dolari, fata de 13,75 miliarde de dolari in perioada corespunzatoare a anului trecut, potrivit unui comunicat publicat joi seara.
Rezultatul este putin sub asteptarile analistilor, care au anticipat venituri totale in valoare de 16,58 miliarde de dolari, potrivit The Wall Street Journal.
Excluzand vanzarile aferente partenerilor din afara grupului, veniturile Google au fost de 13,2 miliarde de dolari in perioada analizata, sub prognoza analistilor financiari, potrivit datelor Bloomberg.
Rezultatele includ si divizia Motorola Mobility, care este in proces de vanzare catre grupul Lenovo din China si este incadrata la operatiuni discontinue.
Cheltuielile au urcat cu 28% in cel de-al treilea trimestru, in timp ce costurile pentru cercetare si dezvoltare au inregistrat un avans de 46%, in conditiile in care Google investeste in constructia unor noi centre de date, pentru a putea livra mai mult continut pe Internet.
La nivelul primelor noua luni din acest an, cheltuielile s-au ridicat la 7,4 miliarde de dolari, in urcare cu 45% fata de acelasi interval din 2013, cand s-au situat la 5,1 miliarde de dolari.
Actiunile Google au scazut cu 2% pe bursa din New York, in sedinta extinsa de tranzactionare, in urma publicarii rezultatelor financiare.
Printre factorii care au influentat aceste rezultate, se numara si impozitele pe care Google a trebuit sa le achite, in crestere cu 40% fata de trimestrul al treilea din 2013, din cauza unor taxe aditionale legate de patentele Motorola.
Google este liderul pietei de publicitate online, datorita popularitatii motorului sau de cautare. Desi in ultimii ani publicitatea a asigurat un avans constant al venitului si al profitului companiei, Google trebuie, in prezent, sa investeasca in afaceri noi pentru a mentine ritmul de crestere.
De altfel, compania a triplat cheltuielile cu achizitiile in prima jumatate a acestui an fata de aceeasi perioada din 2013, la 4,2 miliarde de dolari. Google a preluat la inceputul acestui an producatorul de termostate si detectoare de fum inteligente Nest Labs, intr-o tranzactie de 3,2 miliarde de dolari. De asemenea, Google a cumparat companiile DropCam, care produce sisteme de supraveghere video, si Skybox Imaging, care ofera servicii prin satelit, pentru 1 miliard de dolari.
Totodata, utilizatorii au inceput sa renunte la folosirea calculatoarelor si a tabletelor si sa migreze spre smartphone-uri, care genereaza venituri mai mici din publicitate. Totodata, Google se confrunta si cu ascensiunea rivalilor, dominatia companiei fiind amenintata tot mai serios de platforme precum Facebook.
Pe acelasi subiect: