Facebook ii poate face pe utilizatori sa bea sau sa-si doreasca un pahar cu alcool, mai ales in radul tinerilor sub varsta legala
Facebook
Cercetatorii americani au descoperit ca utilizatorii retelei de socializare Facebook sunt mai predispusi sa consume alcool cu cat interactioneaza mai mult cu mesaje si postari legate de alcool, fie ca dau "like", distribuie sau comenteaza materialele de pe platforma de socializare.
Studiul ridica intrebari serioase referitor la consumul de alcool in randul tinerilor sub varsta legala, potrivit dailymail.co.uk, preluat de Mediafax.
In cadrul studiului realizat de Michigan State University, peste 400 de participanti au fost intrebati in legatura cu sentimentele pe care le percep la cei din jur si pe care le au la randul lor privind mesajele despre alcool publicate pe Facebook.
"Am descoperit ca oamenii care devin foarte interesati de un mesaj despre alcool, incat vor sa faca ceva legat de acel mesaj, cum ar fi sa apese butonul «like», sa distribuie mesajul sau sa comenteze, au mai mari sanse sa se gandeasca si sa isi doreasca sa consume alcool", a declarat Saleem Alhabash, care a condus cercetarea.
Studiul are o serie de implicatii serioase, mai ales in ceea ce priveste prezentarea consumului de alcool in randul tinerilor sub 21 de ani (in Statele Unite ale Americii, consumul de alcool este interzis persoanelor sub 21 de ani), potrivit cercetatorului.
"Continutul digital despre alcool este prezent peste tot", a spus Alhabash. "Consumatorii sub varsta legala vor vedea aceste anunturi, se vor gandi ca sunt rebeli si interesanti si vor distribui mesajul respectiv. Interactioneaza cu mesajul despre alcool si se gandesc la consumul de alcool", a precizat cercetatorul.
Participantilor la studiu li s-au aratat trei pagini de Facebook - una care continea un mesaj publicitar afisat alaturi de un continut care promova consumul de alcool, alta care continea un alt mesaj insotit de un continut care promova o campanie sociala impotriva consumului de alcool, iar alta - un mesaj care era insotit de un continut neutru, cum ar fi un anunt publicitar pentru o banca.
Cercetatorii au descoperit ca participantii care erau interesati in a aprecia (like), a distribui sau a comenta la mesajele de promovare a consumului de alcool prezentau cea mai mare intentie de a consuma alcool. Intentia era si mai mare cand mesajul publicitar avea deja un mare numar de aprecieri si comentarii de la alti utilizatori ai retelei sociale.
De asemenea, cercetatorii au descoperit ca atunci cand mesajul de pe Facebook era insotit de un continut impotriva consumului de alcool, utilizatorul era mai predispus sa ia in considerare consumul de alcool.
Cercetatorii au precizat ca intentia este considerata cel mai bun indiciu referitor la probabilitatea unei actiuni.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS