Studiul ridica intrebari serioase referitor la consumul de alcool in randul tinerilor sub varsta legala, potrivit dailymail.co.uk, preluat de Mediafax.

In cadrul studiului realizat de Michigan State University, peste 400 de participanti au fost intrebati in legatura cu sentimentele pe care le percep la cei din jur si pe care le au la randul lor privind mesajele despre alcool publicate pe Facebook.

"Am descoperit ca oamenii care devin foarte interesati de un mesaj despre alcool, incat vor sa faca ceva legat de acel mesaj, cum ar fi sa apese butonul «like», sa distribuie mesajul sau sa comenteze, au mai mari sanse sa se gandeasca si sa isi doreasca sa consume alcool", a declarat Saleem Alhabash, care a condus cercetarea.

Studiul are o serie de implicatii serioase, mai ales in ceea ce priveste prezentarea consumului de alcool in randul tinerilor sub 21 de ani (in Statele Unite ale Americii, consumul de alcool este interzis persoanelor sub 21 de ani), potrivit cercetatorului.

"Continutul digital despre alcool este prezent peste tot", a spus Alhabash. "Consumatorii sub varsta legala vor vedea aceste anunturi, se vor gandi ca sunt rebeli si interesanti si vor distribui mesajul respectiv. Interactioneaza cu mesajul despre alcool si se gandesc la consumul de alcool", a precizat cercetatorul.

Participantilor la studiu li s-au aratat trei pagini de Facebook - una care continea un mesaj publicitar afisat alaturi de un continut care promova consumul de alcool, alta care continea un alt mesaj insotit de un continut care promova o campanie sociala impotriva consumului de alcool, iar alta - un mesaj care era insotit de un continut neutru, cum ar fi un anunt publicitar pentru o banca.

Cercetatorii au descoperit ca participantii care erau interesati in a aprecia (like), a distribui sau a comenta la mesajele de promovare a consumului de alcool prezentau cea mai mare intentie de a consuma alcool. Intentia era si mai mare cand mesajul publicitar avea deja un mare numar de aprecieri si comentarii de la alti utilizatori ai retelei sociale.

De asemenea, cercetatorii au descoperit ca atunci cand mesajul de pe Facebook era insotit de un continut impotriva consumului de alcool, utilizatorul era mai predispus sa ia in considerare consumul de alcool.

Cercetatorii au precizat ca intentia este considerata cel mai bun indiciu referitor la probabilitatea unei actiuni.