Facebook explică algoritmul prin care anumite postări apar în News Feed-ul utilizatorilor
Pentru că nu toţi utilizatorii reţelei sociale cunosc şi înţeleg modul în care funcţionează algoritmul de rankare, Facebook lansează un instrument care le explică acestora motivele pentru care văd posturile din propriul News Feed.
Facebook anunţă lansarea unei funcţii numite “Why am I seeing this post” (de ce văd acest post), o funcţie prin care utilizatorii pot înţelege motivele pentru care posturile unui anumit prieten ori pagini apar mai frecvent sau mai sus în News Feed, scrie News.ro.
Noua opţiune nu are doar rol de informare, ci oferă şi un anumit grad de control utilizatorilor, prin facilitarea accesului mai rapid la funcţii precum încetarea urmăririi unei anumite pagini ori persoane.
Facebook susţine că este pentru prima oară când construieşte o astfel de funcţie direct în aplicaţia de smartphone şi că aceasta face parte din efortul companiei de creştere a nivelului de transparenţă.
Pentru a accesa noua facilitate, utilizatorul trebuie să apeleze la butonul vizibil în colţul din dreapta sus al fiecărei postări. De acolo, acesta va putea vedea motivele pentru care algoritmul îi afişează postarea respectivă şi va putea, de asemenea, alege să vadă mai rar postările din sursa respectivă.
Cu aceeaşi ocazie, Facebook îşi actualizează funcţia “Why am I seeing this ad?” (de ce văd această reclamă) care devine şi ea mai transparentă. În afară de atributele demografice pe baza căreia a fost selectat, utilizatorului poate afla acum şi când propriul profil corespunde datelor urmărite printr-o anumită campanie.
Mai mult, Facebook informează utilizatorul cu privire la datele personale adăugare de un anumit advertiser în baza de date precum şi la modul în care acestea au fost obţinute (dacă datele au fost furnizate de un terţ).
Noile facilităţi fac parte din efortul Facebook de a deveni sau măcar a încerca să pară mai transparent, după scandalurile de anul trecut privind modul incorect în care sunt gestionate datele personale ale utilizatorilor săi.

Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS