Companiile Equifax, PayPal si Intuit au inceput teste pentru a determina daca retelele de socializare pot fi folosite la verificarea identitatii unui client, iar in unele cazuri pentru a detecta daca acesta minte referitor la situatia financiara.

Utilizatorii de Facebook si Twitter fac publice in fiecare zi detalii personale. Acestea se dovedesc utile la probarea de informatii chiar in decizii de acordare a unor imprumuturi si contribuie astfel la detectarea fraudelor, care au costat anul trecut retailerii online din SUA 3,5 miliarde de dolari, potrivit companiei CyberSource.

Companiile pot accesa doar informatii publice sau pe care persoanele vizate aleg sa le faca accesibile. Multi tineri permit, insa, vizualizara libera a unor parti a profilurilor de pe Facebook sau a conturilor de pe Twitter si LinkedIn.

Odata cu expansiunea achizitiilor prin intermediul internetului, tot mai multi hoti incearca sa intercepteze tranzactiile online, sa fure informatii transmise in acest proces sau sa pacaleasca cumparatori sa trimita bani unor firme fantoma.

Chiar daca verificarile online ajuta companiile sa combata inselatoriile, aceste practici cresc ingrijorarea in randul consumatorilor si asociatiilor pentru protejarea dreptului la viata privata, care afirma ca site-urile nu fac suficient pentru a proteja datele utilizatorilor.