Vrei sa-ti faci catelul fericit? Te ajuta myDog
Dan este fericitul posesor al unui catel in varsta de 4 ani, rasa Amstaff, pe nume Sawyer. In ultimii 4 ani, a inteles ca trebuie sa investeasca timp si efort pentru a avea un animal de companie fericit, iar unul dintre lucrurile pe care trebuie sa le faca este sa ii ofere ocazia sa se joace cu alti catei compatibili. Asa a aparut ideea myDog, o platforma care ajuta proprietarii de caini sa interactioneze si sa isi faca animalele de companie mai fericite si mai sanatoase.
Ideea i-a venit anul trecut, atunci cand incerca sa gaseasca un partener de joaca pentru Sawyer. Atunci a descoperit ca exista foarte putine optiuni disponibile care sa il ajute sa faca asta, niciuna dintre ele nu avea o pozitie puternica pe piata. Dupa cateva luni in care a studiat piata si variantele disponibile, a decis sa puna bazele myDog.
Dan Damian, Co-Fondator & CEO al myDog, este absolvent al facultatii de Calculatoare din cadrul Universitatii Politehnica Bucuresti. Imediat dupa absolvire, a inceput sa lucreze ca dezvoltator Java, insa doi ani mai tarziu s-a hotarit sa isi urmeze visul pe care il avea inca din liceu si a pus bazele companiei de software CodeSphere alaturi de doi colegi.
In ultimii sapte ani, Dan s-a ocupat de aceasta companie care dezvolta proiecte de software la comanda si furniza servicii de outsourcing. CodeSphere a ajuns la o cifra de afaceri de 500.000 EUR si a dezvoltat de-a lungul timpului si doua produse proprii: Termitaria, un instrument de project management, si Big Boom, o platforma de marketing afiliat.
Din echipa myDog face parte si Alexandru Gheorghe, Co-Fondator & CTO. Absolvent al facultatii de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei, Alex s-a alaturat echipei CodeSphere in 2011 si a lucrat impreuna cu Dan de atunci. In ultimii noua ani, Alex a evoluat de la pozitia de dezvoltator J2EE la cea de lider de echipa si, mai tarziu, Software Architect, si a condus echipe de peste cinci oameni, asigurand in acelasi timp livrarea cu succes a proiectelor de care se ocupa. Are o experienta impresionanta in dezvoltarea platformelor web scalabile, atat pe platforme IBM middleware, cat si pe platforme open source, si, fiind pasionat de tehnologie, este mereu in cautarea celui mai performant limbaj de programare.
Alaturi de ei este si Adrian Khiriac, Co-Fondator si Product Development Manager, absolvent al facultatii de Finante Banci din cadrul ASE Bucuresti. Alex a lucrat ca designer in ultimii trei ani, alternand perioadele in care era freelancer, cu cele in care era angajat. S-a alaturat echipei myDog anul trecut si este responsabil de tot ceea ce tine de design si experienta utilizatorilor. Este pasionat de desen si pictura si se concentreaza pe crearea de design functional.
Produsul lor, myDog, se adreseaza unei piete de peste 150 milioane de proprietari de caini din Europa si Statele Unite, cu varste cuprinse intre 25 si 45 de ani, care traiesc in medii urbane si detin rase medii si mari.
Au lansat versiunea web a produsului in noiembrie 2014 si peste 4000 de proprietari de caini din Romania s-a inregistrat pe platforma de atunci. Cele peste 5000 de cautari efectuate care s-au incheiat cu mai bine de 20.000 interactiuni intre utilizatori confirma faptul ca myDog rezolva o problema reala a proprietarilor de caini de pretutindeni.
Anul acesta, pe data de 1 mai, au lansat si versiunea mobila a produsului, o aplicatie pentru Android. Proprietarii de caini pot vedea cine din zona e la plimbare cu animalele de companii sau isi pot schimba statusul pentru a notifica ceilalti utilizatori ca sunt afara.
Aplicatii precum Dog Lang, Doggy Datez, Kloor sau Sniffr exista deja pe piata pentru a rezolva aceeasi problema. Cu toate acestea, niciunul dintre produsele existente nu are o pozitie dominanta, iar majoritatea dintre ele sunt disponibile doar pe iOS, oferind asadar myDog un avantaj competitiv pe piata.
Au finantat dezvoltarea produsului pana in prezent din resursele CodeSphere si i-a costat aproximativ 40.000 EUR sa ajunga pana in acest punct. Pentru monetizare, vor sa lanseze in curand modulul de servicii canine, conectand proprietarii de caini cu furnizorii de servicii si oferindu-le acestora din urma posibilitatea de a cumpara publicitate, de a oferi informatii, dar si de a-si vinde in mod direct produsele prin intermediul platformei.
Cea mai mare provocare pe care o confrunta in acest moment este sa dezvolte comunitati de proprietari de caini care locuiesc in aceeasi zona (cartier sau oras). Acest lucru este fundamental pentru a se asigura ca utilizatorii gasesc rezultate relevante pe platforma atunci cand cauta alti proprietari de caini. Au multe alte idei de functionalitati pe care vor sa le dezvolte, dar si-au propus sa ia lucrurile rand pe rand.
myDog a fost una dintre echipele finaliste ale celei de a doua editii MVP Academy, program de pre-accelerare care i-a ajutat sa se concentreze pe lucrurile care conteaza, sa descopere care sunt adevaratele lor provocari si sa gaseasca solutii pentru acestea cu ajutorul mentorilor pe care i-au intalnit.
Aici au invatat ca trebuie sa porneasca de la validarea problemei pe care o rezolva produsul si sa construiasca mai apoi plecand de la principalul mod de utilizare al acestuia. In plus, au inteles ca tractiunea este principalul motor de crestere si ca trebuie sa se concentreze pe imbunatatirea acesteia pentru a-si dezvolta produsul mai rapid.
"Sunt sincer surprins de calitatea programului la care am participat. Am primit workshop-uri, mentorat, expunere, feedback obiectiv si ajutor pentru a trece la urmator nivel, si toate acestea gratuit. Am simtit ca am fost propulsati peste luni de incercari si am castigat timp si bani", explica Dan Damian.
Uitandu-se inapoi acum, sunt cateva lucruri pe care le-ar face diferit daca ar avea ocazia sa o ia de la inceput: in primul rand ar fi mai atenti la eforturile echipei si ar incerca sa optimizeze timpul petrecut in intalniri. Mai mult, ar petrece mai mult timp pentru a studia toate aspectele problemei si ar construi produsul plecand de la principalul scenariu de utilizare.
In lunile urmatoare isi vor concentra eforturile pe achizitia de utilizatori si dezvoltarea de comunitati puternice. Aceste lucruri ii vor ajuta sa treaca la urmatorul nivel si sa inceapa monetizarea produsului prin lansarea modulului de servicii canine. Au multe planuri pentru viitor: isi doresc sa adauge noi functionalitati pe platforma si sa ofere cat mai multe servicii si optiuni proprietarilor de caini. Nu se grabesc insa si vor construi aceste lucruri progresiv, urmand planul de dezvoltare la care au lucrat impreuna. Obiectivul lor principal ramane acelasi: sa rezolve o problema a proprietarilor de caini, ajutandu-i pe acestia sa aiba animale de companie mai sanatoase si mai fericite!