Conversion Network: startup-ul romanesc care vrea sa revolutioneze industria marketing-ului afiliat
Trei tineri romani si-au propus sa revolutioneze industria marketing-ului afiliat. Cea mai eficienta metoda de lucru pentru persoanele din aceasta zona este sa realizeze liste de contacte si sa mentina relatia cu acestea. Din pacate, le lipsesc instrumentele necesare pentru a monitoriza, analiza si optimiza rezultatele campaniilor pe care le desfasoara si care sunt punctul central al propriilor afaceri.
Mai mult, nu au informati cu privire la produsele cumparate, cei mai activi utilizatori sau legate de persoanele care solicita cel mai des rambursari.
Trei tineri romani si-au propus sa rezolve aceasta problema si au infiintat Conversion Network, un startup care iși propune sa revolutioneze industria si sa eficientizeze intreg procesul de vanzare.
Ideea a plecat de la experienta unuia dintre membrii echipei, Lucian Rahlitchi, care a lucrat peste sapte ani in domeniu.
Conversion Network ajuta afiliatii sa-si inteleaga mai bine munca si sa creeze strategii de marketing mai eficiente, folosind un panou de control integrat unde au acces la toate informatiile relevante in timp real.
"Le oferim afiliatilor informatii unice despre contactele lor, pentru ca aducem impreuna bazele de date, informatiile de la furnizori si cele existente pe piata. Oferim informatii despre cumparaturi, tipul de produse preferate de fiecare utilizator si alte trasaturi comportamentale ale acestuia", explica Sorana Pascariu, Chief Marketing Officer.
Absolventa a unui program de MBA la Kelogg School of Management in Statele Unite, Sorana Pascariu este unul dintre tinerii din spatele produsului. Are o experienta bogata in business development si a lucrat ca expert in marketing pentru Dolce Gabanna in Milano.
Lucian Rahlitchi, CTO al Conversion Network, a lucrat alaturi de Sorana la un alt startup finantat de investitori din Statele Unite. De-a lungul timpului, a dezvoltat sisteme software complexe, iar produsele sale au fost premiate la nivel international de institutii precum MIT, BMW sau CapGemini.
Echipa este coordonata de Dinu Gheorghe, Co-Fondator & CEO, antreprenor pasionat cu experienta in consultanta si finante. Dinu a vandut deja doua startup-uri si a studiat management la Warwick Business School si finante la Instituto Empresa.
Conversion Network se adreseaza unei piete cu potential la nivel global: exista astazi peste 1 milion de persoane care lucreaza activ in marketing afiliat, iar tinerii estimeaza ca produsul lor poate ajunge la 300.000 dintre acestia.
Sunt pregatiti sa-l lanseze, iar o versiune de test este deja disponibila si are in prezent 58 de utilizatori activi. Fata de concurenta, tinerii antreprenori considera ca avantajul lor competitiv este acela de a oferi acces la informatii detaliate i la comportamentul de cumparare al consumatorilor.
Sistemul de monitorizare al produsului lor permite utilizatorilor sa vada profile de clienti in functie de context, lucru care ii va ajuta sa imbunatateasca rezultatele campaniilor prin email si sa mareasca rata de conversie. Mai mult, toate instrumentele sunt intr-un singur loc, ceea ce ajuta userul sa controleze cu usurinta toate datele de care are nevoie.
Au finantat pana in prezent dezvoltarea produsului din resurse proprii si din finantarea primita de la un investitor de tip angel. Planuiesc acum sa incheie o runda de finantare mai mare, care sa ii ajute sa se extinda la nivel international, iar o parte din resurse le vor obtine din vanzari directe: utilizatorii Conversion Network platesc lunar o suma care porneste de la 49 USD.
Cea mai mare provocare astazi este sa se asigure ca produsul dezvoltat este adecvat pentru nevoile pietei. Participand in programul de pre-accelerare MVP Academy, au inteles cat de important este sa discuti cu investitori, mentori si potentiali utilizatori cat mai repede posibil pentru a primi feedback si a te adapta in consecinta.
"MVP Academy ne-a revolutionat abordarea. A fost o experiența definitorie prin care ar trebui sa treaca orice startup care isi propune sa ajunga la urmatorul nivel", a declarat Sorana.
Daca ar putea sa o ia de la capat acum, ar incerca sa obtina feedback cat mai repede posibil si sa cunoasca un numar cat mai mare de mentori si investitori. Daca ar fi facut asta, ar fi reusit sa salveze mult timp si sa evite anumite probleme de care s-au lovit pe parcurs.
Pe viitor, cei de la Conversion Network vor sa se asigure ca produsul pe care l-au dezvoltat corespunde nevoilor pietei, sa se dezvolte la nivel international si sa atraga utilizatori mai rapid. Sunt insa pregatiti sa-si puna in practica experienta, pentru a revolutiona industria marketing-ului afiliat la nivel global.