Asta nu înseamnă strict optimizarea costurilor sau lansarea unor noi produse, ci implică un efort concentrat pentru a răspunde nevoilor clienților, dornici de  transparență, sustenabilitate și un angajament autentic față de problemele globale.

Astfel, managerii de companii care vor să se bucure de un final de 2025 profitabil și-au creionat o strategie de creștere economică bazându-se pe:

Digitalizarea completă a proceselor

Aici nu vorbim doar de implementarea sistemelor de tip ERP (Enterprise Resource Planning) sau CRM (Customer Relationship Management), ci despre crearea unui ecosistem digital integrat, în care fiecare proces să fie automatizat/optimizat prin intermediul tehnologiilor recent lansate.

S-a dovedit că o mare parte a companiilor care au investit în AI, machine learning și automatizare și-au redus considerabil costurile operaționale, ba chiar au reușit să le ofere clienților experiențe personalizate și rapide. Iată un exemplu concret: chatboții AI pot prelua solicitările clienților în timp real, iar soluțiile de analiză predictivă le permit companiilor să le anticipeze nevoile și să răspundă acestora chiar înainte să și le exprime.

Dar ca orice strategie, și aceasta are câteva provocări: sunt necesare investiții substanțiale în infrastructură și resurse umane capabile să gestioneze și să interpreteze datele generate de sisteme. Dar liderii care vor prioritiza digitalizarea se vor număra printre cei care vor domina piețele, deoarece eficiența operațională și viteza de răspuns sunt cele mai importante avantaje competitive.

Mai mult CSR

Strategiile de protejare a mediului înconjurător nu se mai rezumă doar la reducerea amprentei de carbon, ci implică adoptarea practicilor de producție etice, folosirea de materii și materiale reciclabile, reducerea risipei alimentare și energetice și parteneriate cu furnizori ce respectă standardele eco. Un bun exemplu îl reprezintă companiile din industria modei care adoptă modelul de "modă circulară", adică promovează reciclarea hainelor uzate, introduc materiale biodegradabile și reduc masiv utilizarea resurselor neregenerabile.

Experiența clientului

Companiile dornice de succes înțeleg că experiența clientului începe cu mult înainte de achiziție și continuă și după. De la momentul în care un potențial client intră în contact cu un brand – indiferent de modalitate – și până folosește produsul sau serviciul achiziționat, fiecare interacțiune trebuie să-i genereze satisfacție.

Experiența clientului poate fi mult îmbunătățită prin managementul calității, așa cum este descris de ISO 9001. Implementarea și certificarea conform ISO 9001 demonstrează angajamentul unei organizații față de calitate și satisfacția clientului.

Un aspect central al strategiei de CX (Customer experience) este cultivarea loialității prin diverse programe de recompense, care creează o legătură emoțională cu brandul. De exemplu, multe companii din industria aeronautică, retail și ospitalitate folosesc programe de tip ”rewards” pentru a-și încuraja clienții să revină.

Extinderea globală

Globalizarea continuă să fie o prioritate pentru companii și în 2025, dar acestea vor căuta colaborări locale pentru a-și maximiza impactul și relevanța. Parteneriatele cu companii locale, lanțurile de aprovizionare regionale și adaptarea produselor și serviciilor la preferințele culturale ale piețelor țintă vor fi factorii critici în succesul expansiuniii.

Adaptarea la forța de muncă

Nu putem omite investiția în oameni! Forța de muncă din viitorul apropiat este foarte diversă, flexibilă și conectată digital, iar companiile trebuie să își adapteze strategiile pentru a atrage și reține cei mai talentați angajați. Flexibilitatea la locul de muncă va continua să fie o cerință importantă pentru angajați, la fel ca programele de formare continuă, dezvoltare personală și reskilling, pentru a-i menține productivi și motivați.