(P) 5 strategii pe care companiile mizează în 2025 pentru creșterea economică
Anul 2025 se prezintă drept un punct de cotitură în strategia de creștere a multor organizații; după o perioadă tumultuoasă, marcată de pandemie, conflictele geopolitice și accelerarea digitalizării, companiile din întreaga lume trebuie să facă față unui nou imperativ pe 2025: să-și regândească strategiile, să își ajusteze prioritățile și să-și recalibreze viziunea asupra creșterii economice.
Asta nu înseamnă strict optimizarea costurilor sau lansarea unor noi produse, ci implică un efort concentrat pentru a răspunde nevoilor clienților, dornici de transparență, sustenabilitate și un angajament autentic față de problemele globale.
Astfel, managerii de companii care vor să se bucure de un final de 2025 profitabil și-au creionat o strategie de creștere economică bazându-se pe:
Digitalizarea completă a proceselor
Aici nu vorbim doar de implementarea sistemelor de tip ERP (Enterprise Resource Planning) sau CRM (Customer Relationship Management), ci despre crearea unui ecosistem digital integrat, în care fiecare proces să fie automatizat/optimizat prin intermediul tehnologiilor recent lansate.
S-a dovedit că o mare parte a companiilor care au investit în AI, machine learning și automatizare și-au redus considerabil costurile operaționale, ba chiar au reușit să le ofere clienților experiențe personalizate și rapide. Iată un exemplu concret: chatboții AI pot prelua solicitările clienților în timp real, iar soluțiile de analiză predictivă le permit companiilor să le anticipeze nevoile și să răspundă acestora chiar înainte să și le exprime.
Dar ca orice strategie, și aceasta are câteva provocări: sunt necesare investiții substanțiale în infrastructură și resurse umane capabile să gestioneze și să interpreteze datele generate de sisteme. Dar liderii care vor prioritiza digitalizarea se vor număra printre cei care vor domina piețele, deoarece eficiența operațională și viteza de răspuns sunt cele mai importante avantaje competitive.
Mai mult CSR
Strategiile de protejare a mediului înconjurător nu se mai rezumă doar la reducerea amprentei de carbon, ci implică adoptarea practicilor de producție etice, folosirea de materii și materiale reciclabile, reducerea risipei alimentare și energetice și parteneriate cu furnizori ce respectă standardele eco. Un bun exemplu îl reprezintă companiile din industria modei care adoptă modelul de "modă circulară", adică promovează reciclarea hainelor uzate, introduc materiale biodegradabile și reduc masiv utilizarea resurselor neregenerabile.
Experiența clientului
Companiile dornice de succes înțeleg că experiența clientului începe cu mult înainte de achiziție și continuă și după. De la momentul în care un potențial client intră în contact cu un brand – indiferent de modalitate – și până folosește produsul sau serviciul achiziționat, fiecare interacțiune trebuie să-i genereze satisfacție.
Experiența clientului poate fi mult îmbunătățită prin managementul calității, așa cum este descris de ISO 9001. Implementarea și certificarea conform ISO 9001 demonstrează angajamentul unei organizații față de calitate și satisfacția clientului.
Un aspect central al strategiei de CX (Customer experience) este cultivarea loialității prin diverse programe de recompense, care creează o legătură emoțională cu brandul. De exemplu, multe companii din industria aeronautică, retail și ospitalitate folosesc programe de tip ”rewards” pentru a-și încuraja clienții să revină.
Extinderea globală
Globalizarea continuă să fie o prioritate pentru companii și în 2025, dar acestea vor căuta colaborări locale pentru a-și maximiza impactul și relevanța. Parteneriatele cu companii locale, lanțurile de aprovizionare regionale și adaptarea produselor și serviciilor la preferințele culturale ale piețelor țintă vor fi factorii critici în succesul expansiuniii.
Adaptarea la forța de muncă
Nu putem omite investiția în oameni! Forța de muncă din viitorul apropiat este foarte diversă, flexibilă și conectată digital, iar companiile trebuie să își adapteze strategiile pentru a atrage și reține cei mai talentați angajați. Flexibilitatea la locul de muncă va continua să fie o cerință importantă pentru angajați, la fel ca programele de formare continuă, dezvoltare personală și reskilling, pentru a-i menține productivi și motivați.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS