H&M schimba macazul. Cum te va afecta noua strategie a suedezilor
Al doilea mare retailer de imbracaminte la nivel mondial vrea sa fie cunoscut in lume si ca varianta verde. Suedezii trec pe eco. H&M vinde mai mult de 550 de milioane de produse vestimentare pe an, iar recent a raportat profituri nete trimestriale de 412 milioane de dolari, scrie The Guardian.
Anul trecut, H&M a creat 2,5 milioane de perechi de pantofi. Dar nu oricum, ci cu un impact redus asupra mediului. Au folosit poliester reciclat, echivalent cu 9,2 milioane de sticle de plastic. De asemenea, H&M utilizeaza in prezent in productia de haine mai mult bumbac organic (7,6%) decat oricine altcineva din breasla.
Surse din industria modei estimeaza ca H&M foloseste in general 200.000 de tone de bumbac pe an, scrie The Guardian.
"Se pune intrebarea: cum putem face moda mai rezistenta?", a declarat directorul pe dezvoltare durabila H&M, Helena Helmersson.
Si raspunsul nu a intarziat sa apara: H&M lanseaza joi „Conscious Collection”, cu piese realizate din fibre ecologice, de la bumbac organic si sticle de plastic reciclate, la Tencel (derivat din celuloza de plante), folosindu-se inclusiv canepa matasoasa .
"Trebuie sa inchidem circuitul pe fibra si sa gasim mai multe optiuni pentru a transforma deseurile in resurse", au spus reprezentantii H&M, care recunosc ca sunt multe lucruri de facut in continuare in aceasta directie.