Vanzarile Metro in Europa de Est au scazut cu 10,8% in ultimele trei luni din 2013
Veniturile grupului german de retail Metro in Europa de Est au scazut cu 10,8% in ultimele trei luni ale anului trecut, la 4,6 miliarde euro, influentate si de vanzarea magazinelor Real din Romania, Rusia si Ucraina, care a imbunatatit insa profitabilitatea diviziei de hipermarketuri, transmite Mediafax.
In monede locale, vanzarile Metro in regiune au coborat cu numai 5%, precizeaza grupul german intr-un raport prezentat marti.
Vanzarile Real in Europa de Est au scazut cu 55% in ultimele trei luni ale anului trecut, de la 807 milioane euro la 359 milioane euro, potrivit raportului Metro.
Incluzand si piata germana, vanzarile totale ale Real au coborat cu 16% in perioada analizata, la 2,6 miliarde euro.
Profitul inainte de taxe al diviziei a crescut de patru ori, de la 32 milioane euro la 121 milioane euro.
Metro detine in Romania 32 de magazine Cash & Carry si patru hipermarketuri Real. Grupul german a vandut anul trecut 20 de magazine Real din Romania catre retailerul francez Auchan, intr-o tranzactie de 1,1 miliarde euro care a inclus si unitatile din Ucraina, Polonia si Rusia.
La nivel global, vanzarile grupului german au scazut cu 3,3% in perioada octombrie-decembrie, primul trimestru al anului fiscal 2013-2014, de la 19,35 miliarde euro in perioada corespunzatoare a anului anterior la 18,72 miliarde euro.
Rezultatul a fost influentat de conditiile economice dificile, dar si de variatiile ratelor de schimb valutar si de vanzarea unor magazine din portofoliu. Excluzand efectul variatiilor de pe piata valutara si al vanzarilor de active, vanzarile Metro inregistreaza o crestere de 1,1% in perioada analizata, precizeaza grupul.
Profitul net al Metro a scazut cu 6,7% in ultimele trei luni ale anului trecut, la 440 milioane euro.
Metro Cash & Carry a inregistrat vanzari de 3,36 miliarde euro in Europa de Est in perioada octombrie-decembrie, in scadere cu 2,6%.
In monede locale, afacerile Metro Cash & Carry in regiune au urcat cu 4%.
Grupul german este prezent in 32 de tari din Europa, Africa si Asia, prin diviziile Cash & Carry, Media Markt si Saturn, Real si Galeria Kaufhof. Metro are peste 2.200 de magazine si 265.000 de angajati.