Comerțul electronic a crescut cu 35%, iar ponderea vânzărilor online în totalul cifrei de afaceri se ridică la aproape 25%, ceea ce plasează România pe poziția de lider în Ingka Group, urmată de Croația (20,1%) și Marea Britanie (18,2%).

“Suntem foarte mulțumiți de performanțele noastre în România și suntem mândri că a continuat să fie una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere. Am deschis Pallady, cel mai mare magazin IKEA din sud-estul Europei, precum și patru centre de colectare în întreaga țară, încheind anul fiscal cu un total de 1.344 de angajați, ceea ce reprezintă o creștere de 20,4% în comparație cu cel precedent. Vom continua să investim atât în oamenii noștri, cât și în formate noi, pentru a face IKEA și mai convenabilă, mai accesibilă și mai sustenabilă pentru și mai mulți oameni din România,” a spus Sara Del Fabbro, Country Retail Manager IKEA SEE.

Peste 3,6 milioane de persoane au vizitat magazinul Băneasa, aproape 22 de milioane de vizitatori au accesat site-ul www.IKEA.ro, în timp ce peste 202.360 de comenzi au fost plasate online.

Dintre cele peste 20 de milioane de produse IKEA care au ajuns în casele românilor, 62% au fost obiecte de mobilier și 38% accesorii. Familia de accesorii OFTAST și familia de mobilier LACK au fost cele mai populare, scaunul INGOLF și farfuria OFTAST fiind cele mai vândute din categoriile respective.

INGKA Group este lider mondial în retailul de mobilier și decorațiuni, deține și operează 423 de magazine în 52 de țări. Magazinul IKEA din zona comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. În martie 2010, IKEA România a devenit parte a grupului INGKA, în cadrul organizației din sud-estul Europei, care acoperă și Croația, Slovenia și Serbia. Pe 24 Iunie 2019, compania a deschis IKEA Pallady – cel mai mare magazin din Sud Estul Europei și al 431-lea în lume.