Vanzarile retail din Ungaria au scazut cu 4,1% in noiembrie fata de aceeasi perioada a anului anterior, cea mai puternica scadere din iunie 2010, potrivit Bloomberg, care citeaza datele institutului de statistica de la Budapesta. In octombrie a fost consemnat un declin de 3,7%.

Vanzarile de mobila si produse electronice au coborat cu 16% in perioada analizata, in timp ce in domeniul cartilor si cel al echipamentelor pentru calculatoare au fost remarcate scaderi de 9%.

Potrivit Portofolio.hu, comertul cu amanuntul din Ungaria este cu aproape 10% sub nivelul din 2005. Luna decembrie ar putea imbunatati datele pe ansamblul intregului an datorita cumparaturilor de sarbatori, insa declinul consumului si al industriei manufacturiere sugereaza ca recesiunea din Ungaria s-a adancit in trimestrul al patrulea, noteaza publicatia ungara.

Consumul a scazut cu 0,4% in noiembrie fata de octombrie, dupa ce a crescut o singura data in ultimele 12 luni.

Economia Ungariei s-a contractat cu 0,2% in trimestrul al treilea al anului trecut fata de cel anterior, dupa ce in trimestrul al doilea Produsul Intern Brut a scazut cu 0,4%, iar in primele trei luni din 2012 cu 1,1%.